Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J21a54r96o19s25l67a32v 61J63a78n91o96t54a 2339751280302

Co je to homosexuální jednání či homosexuální životní styl? Osobně nic takového neznám. Homosexuální orientace je vrozená. Homosexuál si ji nevybral a není na ní tudíž nic mravně závadného. Proto nelze mravně odsuzovat něco co není mravně závadné. Pokud někdo něco takového dělá je obětí předsudku a jako takový se dopouští šíření nenávisti proti skupině obyvatel. To je trestný čin a na šíření nenávisti se nevztahuje svoboda slova. Aspoň ne u nás. To, že je šíření nenávisti z řad některých extremistických aktivistů našimi úřady tolerováno je velmi špatné. Ve svém důsledku až směšné. Protest předány americké ambasádě proti jejich podpoře Prague pride je až úchylkou. K čemu měl tento protest sloužit? Nebo si snad aktivisté z DOST myslí, že vyjádření podpory festivalu gayů ze strany velvyslanectví suverénního státu je nemravné? Hrdý nemusím být vůbec jen na sebe. Mohu být hrdý na úspěch rodičů, sourozenců, příbuzných či svých děti. Stejně jako na úspěchy skupin lidí se kterými mne něco spojuje. Mohu být stejně hrdý na úspěchy lidí hovořících stejným jazykem, či těch kteří se narodili na stejném území. Aniž bych měl sám na jejich úspěchu osobní podíl. Mohu být hrdý na úspěchy svých přátel, spolužáků, obyvatel stejného domu, čtvrtí, obce, kraje, státu či kontinentu. Mohu být hrdý na úspěchy českých sportovců, umělců či vědců v zahraničí. Není to nic zvláštního. Jsem stejnou součástí české společnosti jako oni. Stejně tak člen společenství osob s homosexuální orientací má právo být hrdý na úspěchy členů své komunity. Proč ne? Sexualita je sice intimní a individuální, soukromá věc. Ale kvůli tomu těžko lze zakázat zamilované dvojici, aby se líbali na veřejnosti. Bez ohledu na to jaké jsou sexuální orientace. Na veřejném vyjádření citu přece není nic nemravného, že?  To, že homosexualové v Praze se mohou veřejně přihlásit ke své orientaci je morálním povzbuzením pro gaye v Moskvě i Teheránu, a důkazem, že homosexualita je normální část sexuality a není na ní nic nemravného.

+1/0
14.9.2013 0:12

M14i29l27o34š 86P16e37c66h14a44r 6629390116697

Souhlasím, karma+ R^

+1/−2
12.9.2013 15:13

R60a71d79e75k 88J41a70n78č84a55ř33í80k 7921984318

Právo uspořádat nějaký pochod, protest, karneval považuji za o trošičku morálnější než právo na někoho neustále útočit (říkáme tomu svoboda slova) takže se musím gayů a leseb zastat. Jednak my nářek nad svobodou slova příjde trochu falešný od vás lidí z iniciativy D.O.S.T. Byl to např. pan Bátora, který svého času první zaútočil na svobodu primátora dělat zášťitu nad čím uzná za vhodné a na lidi v tom průvodu jako na úchyly. Že se dočkal stejně silné protireakce a označil ji za popírání jeho svobody slova, je nepochopení, že každý má právo na obranu proti útokům nebo že platí, že na hrubý pytel hrubá záplata. Vaše otázky jsou takovým semletým výcucem argumentů, které člověk může číst třeba dokola na diskuzích. Když to vezmu letem světem, tak opravdu to, že jsou v Iránu popírány práva homosexuálů absolutně neznamená, že u nás se nemůže dělat karneval za práva menšin. To že se v Moskvě střílí psi, neznamená, že u nás nemůžou být útouky a tihle lidé mají odjet pomáhat raději do Ruska. Pride (hrdost) je historický název těchto pochodů, chápu, že zde zůstává, aby bylo třeba cizincům jasné, o co jde. Jinak si dokážu představit důvod jeho vzniku, tak dlouho jim po staletí Jochové říkali styďte se, až jednou zvedli hlavy a řekli ale houno, my už se nestydíme, my jsme hrdí. Intimnost homosexuality je pro jejich odpůrce hlavní argument, jenže za intimní považují i projevy lásky (držení se za ruce, polibek atd.) a já argument, nechoďte mi s vaší sexualitou na oči na veřejnost neuznávám. To můžu označit za vytrubování heterosexuality cokoliv například "dětské dny" kdy my heterosexuálové hrdě ukazujeme své děti, partnerky atd. protože kdo chce psa být, hůl si vždy najde.

+3/0
11.9.2013 8:57

R32a24d61e29k 67J41a16n32č78a33ř48í68k 7511204328

a sorry za hrubky , mi, bít ...

+1/0
11.9.2013 9:20

M69a32r61t18i40n 34I74g57u85e 9850586352442

R^

0/0
11.9.2013 8:29

H70a10n16u22š 37H45o81r30á10k 9201434386543

Jochu, Jochu... z tebe ja mam taky dilema. Na jednu stranu sympatizujeme spolu s jednou stranou, od ktery me spis odrazujes, na druhou stranu s tebou(a prominte mi to tykani, jsem na to  zvykly z doby, kdy nas z Cech na netu bylo tak malo, ze nedavalo smysl si vykat) nesouhlasim v mnoha a mnoha nazorech. Ale kazdy uchyl(a mame dalsi bod, proc si tykat) potrebuje podporu. Takze - tep si do homosexualu a ja budu stat za tvym pravem do nich tepat. Jen doufam, ze az dojde na moje prava, jakozto dominantniho sadisty s obcasnymy jinymy zajmy, budes stat za mnou. Jen promin, ze do ty doby budu k tobe docela podezrivavy.

Tak hodne uspechu

Hanus Horak

+2/0
11.9.2013 3:08
Foto

V49i10k51t50o71r 29V67e61r85e10š 5289840685963

Pan Joch by si výborně rozuměl s Hitlerem, Mussolinim a dalšími klérofašistyRvRvRv!!!!!!!!

+2/−9
10.9.2013 22:59

P57a65v75e42l 18M16o70r60a78v26e35c 3412169382128

Zřejmě jste jeho blog nepochopil..

+1/−1
11.9.2013 9:27

M68i22l28o79š 84P83e73c15h44a24r 6399660826837

Nekrmte trolla, nestojí za to. Poté, co mu zakázali blogovat, se tu občas vynoří s něčím takovým, ale nenarazíte na něj tak často jako dřív.

+1/0
12.9.2013 15:34
Foto

J10a87n 37V68l47a34d63y34k76a 2342318823884

Některé otázky mi jako otázky ani nezní, např otázka číslo 3, ale jinak v podstatě souhlasím, že to co se dělo ve Francii, je prasečina... stejně jako to, co se dělo na MS v atletice v Moskvě

+3/−1
10.9.2013 20:28

V31i35k24t40o22r 39S58o27u86č10e15k 5826225828608

Význam tolerance byl zcela změněn a z této nové tolerance byla vytvořená ctnost moderní doby. Tolerance ve skutečnosti znamená akceptovat rozdíl ve stylu, ale ne v podstatě. Navíc tolerance nemůže být aplikována na věci zlé a škodlivé. Nepoukazovat na špatné věci se říká zbabělost a to není pozitivní vlastnost.

Druhým problémem je nadhodnocení svobody na úkor pravdy. Svoboda postrádá smysl pokud není podepřena pravdou. Svoboda proto není nejvyšší hodnotou o kterou máme usilovat.

+5/−3
10.9.2013 18:05

H40a28n78u49š 87H76o77r38á97k 9711674136483

Tak to prrr. Svoboda,je pravde nadrazena. Mame to i v ustave - nehovori se v ni o svobode pravdiveho slova, ale o svobode slova. Napr. to je to, co me nuti byt proti zakonum o trestnosti popirani holokaustu - kazdy, kdo popira holokaust je u me blbec(a to je mirny slovo) - i pres to si nepreji, a jsem ochoten ho hajit, aby za to byl jakkoliv trestan, nedejboze zbaven svobody.

+2/−2
11.9.2013 3:15
Foto

J43a45r92o57s11l94a52v 79J29a82n26o36t33a 2669221860322

Popírání holocaustu je otevřená urážka obětí zločinu. Jde o šíření nenávisti a to je v Evropě trestným činem. Na šíření nenávisti se nevztahuje svoboda slova. V tomto případě se totiž nejedná o skutečnou svobodu slova či názoru. Listina lidských práv a svobod to říká jasně. Nelze vykládat jednu svobodu tak, aby zároveň byla nadřazena svobodám jiných osob. Navíc názor založený n

+1/0
14.9.2013 0:21

P35e51t13r 92K58u55č81e94r22a 4524957262679

Nemusi myt kazdy takovy, aby byl na co pysny. A tak ja rikam, pokud me a nikoho s tim neobtezuje, at si demonstruje co chce, je to jen jeho vizitka.

+1/0
10.9.2013 17:48

J53i35ř20í 82Š51e16j56n80o26h39a 4792213444613

Pan Joch opět brilantně  analyzoval problém. Tentkrát  kolem  svobody názoru na homosexualitu.

V Evropě bohužel začíná být problém se svobodou slova ve chvíli, kdy se názor  odlišuje  od meanstreamu.  (nechodí to tak ve všech totalitách?)

Netýká se to jen homosexuality ale i přistěhovalectví, boje s klimatem, likvidace národních států .....

To občany v roce  89 nenapadlo, jak se nám bude totalita plíživě vracet. Politická třída asi po totalitě přirozeně  baží.  Vládnutí je pak mnohem jednodušší.

+14/−3
10.9.2013 17:33

P22a63v20e65l 50M75o86r41a61v44e50c 3852479742168

R^R^R^

+1/0
11.9.2013 9:28

J82a10r82o13s25l71a11v 23T82a70c79h74o14v19s21k32y 2812240924690

A muze byt nekdo hrdy treba na sve rodice i kdyz si je nevybral a o jejich uspechy se nezaslouzil ? Muzu byt hrdy na Dvoraka, jen proto, ze byl cech jako ja, i kdyz jsem mu s zadnou symfonii nepomahal ?

+4/−1
10.9.2013 17:02

R41o12b85e54r50t 80H21o73r74á42č65e68k 5812746426385

Ano, ale ta hrdost se vztahuje k nějakému výkonu a nikoli k něčemu vrozenému

+2/−1
10.9.2013 18:17
Foto

J95i18ř29í 88H20e50r36m94á70n10e82k 4326492222680

Samozřejmě, že ano.

+1/0
10.9.2013 19:29

P70a54v14e73l 80V24o38n61d44r59á37k 4476501149217

Ano. Ale měl by tolerovat i názory lidí, kteří tuto hrdost nepociťují.

+2/−1
10.9.2013 19:31

J92o38s75e81f 35K72o94m13e58n89d74a 3909839494967

Já myslím, že být hrdý na výsledky někoho, s kým mám společné jedině to, že žiju ve stejném státě, je srandovní, ale pokud to někomu pomůže, ať se raduje.

+1/−3
10.9.2013 20:48

A88l33o62i72s 93Ž24í76d10e61k 2243677553831

Pane Komendo,jako že jsem hrdý třeba na výsledky českých sportovců,je jako srandovní?

+1/0
11.9.2013 10:10

J39a82n 13P85a89v58e17l 8533562668856

Z logického hlediska máte pravdu. Bagr nebude hrdý na to že Tatra má takový výkon. Jsou to stroje. Člověk má kapku více vrstev myšlení, emocí a pohnutek. Všemi vrstvami se prolíná příslušnost k určité skupině. S tou skupinou potom sdílíme vše, dobré i zlé. Z racionálního hlediska je nesmysl být hrdý na to co udělal někdo jiný, na čem ani nemám zásluhu. Z evolučního a emočního hlediska je divné z toho radost nemít a nebýt na to hrdý.

Vaše myšlení je krásný příklad kdy se logikou někdo snaží změnit své naprogramování. Není to vždy špatně, ale podle mě, v tomto případě to je zbytečné a na škodu.

+2/−1
10.9.2013 21:53

B94e75d50ř55i83c16h 32M53a22r46j70a13n83k76o 6200957263387

Přesně tak. Sexuální orientace je soukromá věc a vyřvávat to na náměstích je trapné. Zajímavé, že Ti, kteří něco v životě dokázali a mají být na co hrdi, tak to nikde nevykřikují..

+14/−5
10.9.2013 16:53

P24a67v66e27l 20M73o74r86a88v10e34c 3412539412658

Souhlas. Nicméně ať si na náměstích takto vyřvávají, dokud je můžu slovně za to odsoudit.. (samozřejmě obé v rámci určitých slušných mezí).

0/−1
11.9.2013 9:30

A75l77o27i72s 30Ž26í55d91e24k 2433477673791

Pane Marjanko,jako že na náměstí jsou lidé a drží se za ruce ,nebo se líbají,tak to je trapné?

+2/0
11.9.2013 10:12



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.