Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zdenek1

Únavné volby

Kdo se během tohoto týdne zahleděl do záběrů tváří oněch třech aktérů, poznal v nich tragikomické fikurky hry na korektnost. Avšak v závanu mocenského boje o spravedlivé příští se v nich odráží, dle autorovy analýzy, prachsprostá neznalost. Dva straničtí rivalové a hradní pán na politické scéně jak je bůh stvořil, přistiženi infla granti bez náhubku, bez kompetence. Národ vytáčený medii dává najevo svou nevoli. Do toho přichází uprostřed týdne vzpupná tvář rádoby náhle osvíceného partajníka a volby padají, jak jinak než dle Ústavy, do jarních temnot. Vpravdě správné rozhodnutí, ale kolik taktických přešlapování, kliček a tušených spekulací lze pod rouškou onoho spasitele Moci vyčíst či domyslet? Zdeněk Čermák

0/0
19.9.2009 22:07

kaktusak

Agitace je hlavní zbraní komunistů

v podmínkách buržoazní demokracie. Takže řeči o povstání jsou jen strašení. Ale vy "demokrati" přece nepotřebujete legitimní důvod k postřílení názorových odpůrců. Když nevyjdou volby podle plánu přes všechnu propagandu atd., tak se zpravidla objeví nějaký generál a ten už tu civilizaci zachrání.

0/0
16.9.2009 22:32

tolan

Paroubkův Občanský institut. Jak jinak než zastánce

Soudruh předseda Vám to autore započítá........

0/0
16.9.2009 20:49

namen

Na chvíli si představte,

že by tohle provedla Paroubkovi ODS.Tiskovka o mimořádné proradnosti ODS by v Lidovém domě běžela prakticky neustále,odboráři by se sjížděli houfně do Prahy,Dalík by to zase v novinách schytal.Ratha by asi v parůamentu při plamenném projevu trefil šlak,nebo Macek.Zatím blbnou jen novináři ve snaze prodat co nejvíc novin.Paroubek si to slízne až v červnu u voleb.

0/0
16.9.2009 18:17

Ignác Pospíšil

Analfabet?

"Pak by o sestavení vlády požádal lídra třetí nejsilnější nekomunistické

strany – neboť slušný president ve slušné zemi nikdy komunistu nepožádá

o sestavení vlády, nikdy, za žádných okolností -, ale ani ta by v té

Sněmovně důvěru nedostala." - je trapné, že někdo, kdo ze sebe v daném kontextu vychrlí tolikrát slovo analfabet, si zjevně není vědom toho, že třetího v pořadí prezident nevybírá - jmenuje toho, koho mu doporučí předseda Sněmovny... Jinak celkový dojem: silná slova ve Vašem komentáři tentokrát stojí na písku nedostatku přehledu a znalostí. :-(

0/0
16.9.2009 16:02

Ignác Pospíšil

Re: Analfabet?

Omlouvám se za multiplikaci, zjevně nejsem první, kdo si toho všiml.

0/0
16.9.2009 16:06

SID09

Re: Analfabet?

To máte jedno, kdo by to tehdy sestavolal. Rozdělení v parlamentu bylo takové, že se ten rozhodující hlas dal snadno koupit. ODS krvácela při rozdělování vládních koryt a bylo jí to prd platné. Stejně by dopadla ČSSD - vydírali by ji ti druzí a pak by si koupili zase nějakého poslance a výsledek by byl stejný jako dnes. Nové volby by docílily více méně stejného rozložení, takže v podstatě by parlament je k ničemu a kdykoliv si to usmyslí, tak bude cokoliv torpédovat - pokud se poslanci, či strany předem nedomluví na schválení, či odmítnutí. Je jedno jestli máme 200 nebo 20 takových kašparů.  Konec konců většině lidem je to úplně jedno. Nezbývá než čekat na nějakou novou stranu, která dokáže ty staré kozly vykopat.!!;-D 

0/0
16.9.2009 17:29

Kudllanka

Re: Analfabet?

No, to si ale musíme ty "kopáče" zvolit... tak zatím alespoň laskavě dokopejme svoje příbuzné a známé aby šli volit... jinak tu planě plkáme, že? ;-ORv

0/0
18.9.2009 19:57

SID09

Re: Analfabet?

Tady ten póvl co je v parlamentu ? Ty volit nepůjdu ani omylem - natož pak abych agitoval pro jejich nové zvolení. !;-O!!!

0/0
18.9.2009 21:41

barbarrosa

Nelíbí se mě slovní spojení

" dostala nedůvěru " ,je to takové divné.Nebylo by lepší a zřejmě i správnější "nedostala důvěru " ?

A Topolánkova vláda - nejlepší její počin byl,že vypadla před termínem.Kdyby tam ti lumpové zůstali dál,tak občané ČR by se šli brzo pást.Ovšem,kdyby měli kam.

0/0
16.9.2009 15:49

Vrah

Re: Nelíbí se mě slovní spojení

Ono to zní strašně, ale obojí má svůj vlastní význam:

nedostat důvěru = požádat o ni a nedostat ji

dostat nedůvěru = akt vyslovení nedůvěry

..

A pást se půjdeme, jestli se k veslu dostanou sockomouši – za konjunktury místo aby mysleli na zadní kolečka, prožrali co se dalo. Za krize nabízejí 13. důchody, příspěvky na dovolenou a tak podobně; by mě zajímalo, komu to chtěj ukrást…

0/0
16.9.2009 23:36

varix

Pane řediteli institutu

Ve svém blogu nazýváte politiky ve věci ústavy analfabety. Dokonce ignorantskými analfabety. Ale co si myslet o Vás, když sám píšete:"President měl okamžitě po volbách pověřit lídra vítězné strany (Topolánka) sestavením vlády. Topolánkova vláda by ve Sněmovně důvěru nedostala. President by pak požádal lídra druhé nejsilnější strany (Paroubka) o sestavení vlády, ale ani ta by ve Sněmovně v létě 2006 důvěru nedostala. Pak by o sestavení vlády požádal lídra třetí nejsilnější nekomunistické strany "

Pane! Vy takový "odborník" na ústavu nevíte, že na třetí pokus o sestavení vlády jmenuje předseda parlamentua ne prezident?

A také jste poněkud pozapoměl, že novou vládu nebylo možno sestavit z toho důvodu, že Paroubek několik měsíců blokoval volbu předsedy parlamentu!

Zajisté, ČSSD má naprosté právo změnit názor a není na tom nic protizákonného. Ale je proti základním pravidlům slušnosti to, že se o tom ostatní účastníci dohody nedozvěděli dříve než veřejnost!

0/0
16.9.2009 15:12

acdc1402

Na jeden důležitý detail jste zapomněl

Váš článek působí věcně a lze s ním většinou souhladit. Jeden zásadní bod však chybí:

Pokud jeden z partnerů v jednání zjistí, že dohodu nemůže dodržet, požádá ostatní o novou schůzku a vše znovu probere. To se zde nestalo a proto Parobek udělal podraz a i kdyby jeho čin byl ušlechtilý, tak zůstane svinstvem. Právě proto si myslím (a jistě nejen já), že opravdu otřásl naší politickou scénou. Pokud pohřbil zbytky důvěry, na čem chce teď něco budovat.

0/0
16.9.2009 14:19

Dvořáček,Ostrava

Velmi zasvěceně,....

návazně a přesvědčivě napsáno. KARMA ! Škoda jen, jak to u nás bývá zvykem, že je to až s křížkem po funuse. A že ten funus už skoro nepamatujeme.

0/0
16.9.2009 12:57

WoooW

Viděl jsem vás minulý týden v Lampě

a už tam jsem měl pocit, že máte jakýsi problém. Pak jsem si to vysvětlil sám sebou a tou vaší neznějící slovenštinou. A dneska vidím, že už evidentně potřebujete studený prostěradlo. Rv

0/0
16.9.2009 12:54

Stará kára

Re: Viděl jsem vás minulý týden v Lampě

To mluvíte sám k sobě?  Myslím to studené prostěradlo.

0/0
16.9.2009 14:33

Jay6

Nemám rád Jocha!

Od jeho článku Antisemitismus nejvyšší stadium levicovosti ho dokonce považují za ne zcela svéprávného.Přesto je pravda,že řešení situace po volebním patu bylo mírně řečeno nestandartní.Topolánkova koaliční vláda závislá na poslanci přeběhlíkovi by ve standartní civilizované demokratické zemi vůbec nevznikla.Tady hledejme příčinu problémů,kterým čelíme dnes!Paroubek je v tom fakt nevinné!

0/0
16.9.2009 12:38

Stará kára

Re: Nemám rád Jocha!

Jejej.  Velká Britanie je podle vás nestandardní a necivilizovaná země. Tam totiž poslanci přestupují mezi kluby pravidelně. (Je ovšem fakt, že tam ve volbách nese svou kůži na trh osobně - sice za stranu, ale je volen on osobně.)

0/0
16.9.2009 14:38

Jay6

Re: Nemám rád Jocha!

Rozdíl mezi většinovým volebním systémem a systémeme poměrného zastoupení je jednoznačný.Už se v Británii stalo,aby člen Labour party pomohl získat Toryům většinu v v Dolní sněmovně?Nebo obráceně?Navíc přestup mezi kluby je transparentní záležitost,alespoň u poslanců volených většinovým systémem.Už měla dolní sněmovna 10 nezařazených poslanců?Navíc si přiznejme,že poslanci ve Velké Británii si nemusí dělat hlavu s ústavou a ústavním soudem.Tam soudy soudí a termíny voleb určují politici!Aby se soudy sraly do politických rozhodnutí je v civilizované Británii přinejmenším neslušné!Navíc nevím nic o možnosti voličů odvolat svého poslance.Ani nevím o případu kdy by britský poslanec hlasoval v neprospěch svých voličů a svého volebního obvodu nebo proti programu se kterým šel do voleb.Ty přestupy celkem chápu(u poslanců volených většinovým systémem).Ne vždy je prospěch strany také prospěchem jednoho volebního obvodu a voličů jednoho určitého poslance!

0/0
16.9.2009 16:16

Bronislav Šimoník

Volby v nedohlednu

A třeba i na toho Méďu nakonec ještě jen dojde....

0/0
16.9.2009 12:38

Saša

Naprosto s Vámi souhlasím.

Stačí dodržovat Ústavu.

Ústava s různými eventualitami počítá a pokud existuje ústavní řešení libovolné situace, není žádná "krize" a žádný problém.

Jde-li něco udělat řádně, to je podle ústavního řádu, pak se to nemá dělat neřádně. A snaží-li se to politici dělat mimo ústavní řád, tedy neřádně, je zjevné, že jde o neřády, kteří nemají v parlamentu co dělat.

0/0
16.9.2009 12:20

SID09

A víte co ?

Většině voličů je to úplně jedno, jestli se ten parlament rozpustil, nebo ne. Pokud bude stávající vláda rozumná a nepodlehne nátlakům parlamentu na různé hovadiny, tak to bude asi nejlepší řešení. Poslance by patřilo zavřít do nějakého zvěřince, aby člověk mohl svého poslance taky někdy shlédnout. Určitě by se poslanci v tom zvěřinci chovali líp, než v parlamentu, protože by konečně měli své voliče na blízku. !!!!;-D

0/0
16.9.2009 12:12

nnyky

„Mnoho povyku pro nic.“ autore?

Ono se také říká, že "Když nejde o život, jde o h...o". A ono o život nejde, zatím :-(

0/0
16.9.2009 12:11

editi

Nejvíce se mě na Jochovi líbí,

že nám tu dokazuje, že po bitvě je každý generálem. Povšimněme si jeho vyjádření, jak on by to udělal lépe. Nenapsal ale kdy. Zda v té době, kdy došlo k boji a nebo až po bitvě, která nebyla úspěšná. Joch by mohl dělat generála, ale prosím někde, kde by nemohl škodit. ;-D;-D;-D;-D

0/0
16.9.2009 11:49

Jannynov

Re: Nejvíce se mě na Jochovi líbí,

ale jo, má pravdu , tedy Joch R^

0/0
16.9.2009 12:04

Jay6

Re: Nejvíce se mě na Jochovi líbí,

Nesouhlasím.Joch nikde netvrdí,že by to udělal lépe.On jen popsal jeden ze způsobů jak se to mělo udělat správně.Tedy jak by to měl udělat normálně uvažující prezident nebo politik.Ten článek má hlavu a patu a karmu ode mne nedostane jenom proto,že je to Joch.Asi by mně upadla ruka.Člověk nemusí být generálem,aby věděl že ten co tu bitvu prohrál byl debil.

0/0
16.9.2009 12:48

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz