Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JT

Jirka1938

29. 6. 2010 0:22
Autore, probudte se ze svych matoh

Tak jako prezident Benes po zrade zapadnich spojencu nemohl zabranit pomnichovskym udalostem, tak nemohl on a ani kdololi jiny zabranit udalostem po druhe svetove valce, vcetne pripojeni Podkarpatske Rusi k Sovetskemu Svazu. Racionalni rozhodnuti podvolit se mnichovskemu diktatu melo za vysledek, ze Ceskoslovensko ztratilo jen asi 300 000 obcanu coby obetmi nacismu, kdezto na priklad Polsko, ktere se postavilo Nemecku valecne na odpor, ztratilo asi 8 milionu obcanu. Benesovi se podarilo napravit nasledky mnichova historickym krokem, ktery aspon castecne zvratil tisicilete rozpinani Nemcu do ceskeho uzemi.

0 0
možnosti
JK

vokoun6

29. 6. 2010 1:53
Re: Autore, probudte se ze svych matoh

Jedna věc je jestli mohl nebo nemohl, druhá věc je jestli se na tom musel aktivně podílet. A že nás aktivně zavlekl do ruského chomoutu se svým sebevražedným konceptem "mostu" mezi východem a západem (podobně jako nás Václav Lukoilovič Klaus, který kdysi než se stal karikaturou sebe sama za ČR podával přihlášku do a EU a vstup do NATO byl zahraničněpolitickou a bezpečnostní prioritou, zatahuje svým kverulantstvím nebo snad přímo účelově do ruské sféry vlivu).

0 0
možnosti
JM

Buckingham

29. 6. 2010 0:19
Čekám

tady prostě něco visí ve vzduchu... Je tu nejméně jeden (nebo právě jeden) člověk, připravený předložit nám novou modlu, místo toho podvodně nám dříve podstrčeného Beneše. Je to tak? Ven s tím! ;-) Lačním po nové modle! :-))

0 0
možnosti
MA

Quintus73

29. 6. 2010 0:38
Re: Čekám

herr. Bernd Posselt, nebo frau (ta jejíž jméno se nesmí vyslovit) bývalá členka monarchistické strany .....nebo z novějších kádrů vždy čestný radní Zlatuška (ten co se ženil pouze z lásky) :-) ...... model by se dalo najít spousta, jen aby bylo dost modlitebníků (nezaměnovat s exhibicionistickým autorem blogu)

0 0
možnosti
R

Rosomak

28. 6. 2010 23:23
Beneše také nemusím

ale Podkarpatská Ukrajina nebyli jen Rusíni.

výsledek sčítání jeho obyvatel z roku 1930: Češi a Slováci 8030 (31,7 %), Rusíni 6260 (24,7 %), Židé 5897 (23,3 %), Maďaři 4499 (17,8 %), zbytek (2,5 %) cizinci (Němci, Poláci, Rumuni).

Než napíšete článek, bylo by dobré se trochu seznámit s historií. Takto je to ubohý slint.

0 0
možnosti
K

Kozel_

28. 6. 2010 22:54
Dobře napsaný článek

Beneše jsem nikdy neobdivoval, ale v době totality. Komunisti o něm mluvili vždy dobře. Sice ho pak zcela odstavili, když posloužil jejich věci, hlídali ho v jeho vile, ale slovo o něm křivé neřekli.Když šlo do tuhého, tak abdikoval. Pak ze zahraničí začal vystupovat zas jako prezident - ale přece funkci složil dobrovolně. Nejdřív vydal zemi nacistům, pak ruským bolševikům - po válce. Vlastně ne po válce, Košická vládní program B. podepsal někdy v r. 44. Dělal co nemusel, Rusové mu zřejmě slíbili funci, kterou skutečně dostal. Udělal mouřenína, pak mohl jít, už ho nepotřebovali.

Stačí vidět ty filmové týdeníky z Benešovy éry. Stejné jak za socialismu, dávno před "Vítězným únorem 1948". Už tehdy tu vládli komunisti, připravovali definitivní převzetí moci i v posledních maličkostech. Puč byl jen vyvrcholení, ale stejně tak dobře by to šlo postupně. Stačilo jen pomalu utahovat šrouby, docílili by totéž. Tehdy se sice říkalo pan prezident a lidově demokrtické zřízení, ale za Gottwalda taky

0 0
možnosti
K

Kozel_

28. 6. 2010 22:57
Re: Dobře napsaný článek

Gottwald si na pana prezidenta potrpěl. Beneš byl prostě zbabělec, nadměrně samolibý, přitom nijak nevynikal. Bolševikům dal do ruky vše, o co si řekli. Žádný odpor či neposlušnost, byl jen loutkou. Hácha mi vychází daleko lépe než Beneš, i když oba šli cestou kompromisu s totalitní mocí zla.

I nějaký komunistický básník a i další bolševičtí spisovatelé se Beneše velmi zastávali. Věděli proč, posloužil skvěle.

0 0
možnosti
V

Vítek

28. 6. 2010 22:50
Špion, jemuž nevěřili.

Tuto knihu velmi doporučuji k přečtení... I kdyby nebylo všechno pravda, je tam popsána lidská povaha prezidenta Beneše z pohledu velmi blízkého spolupracovníka. Mimochodem, kniha v člověku vyvolá mnoho pocitů a zbytečných otázek typu coby kdyby...

0 0
možnosti
MK

2mmmm_2

28. 6. 2010 22:44
Nesouhlasím s autorem

a ani mi nestojí za to, rozepisovat se proč.Rv

0 0
možnosti
P

pepan53

28. 6. 2010 23:05
Re: Nesouhlasím s autorem

Škoda, že Vám se nechce rozepisovat proč, nač, zač, tomu se říká diskuze. Nesouhlasit můžete, ale to je tak vše, patrně žádné argumenty a fakta nemáte, s autorem naprosto souhlasím

0 0
možnosti
JM

Buckingham

28. 6. 2010 22:41
Chcete být zajímavý nebo jen nedostatek témat?

Jednu věc typickou pro Česko nechápu - když se někdo chce mediálně zviditelnit, vymyslí si nějakou naprosto absurdní věc-teorii-tvrzení-(demagogii?) a než se lidi rozpomenou, že ten člověk mele nesmysly, už se dávno zapomene, o čem se začalo. Ale účel je splněn, někdo jinak stojící v ústranní čehokoli, se zviditelnil. Gratuluju. :-/

Pane Jochu, teď už jen přijďte s tvrzením, že Dr. Beneš byl loutkou sloužící k umetení cesty pro Gottwalda s spol. a máte to i s nehynoucí slávou. - No, ale nějaké aktuální téma, ke kterému by bylo co říct i bez mluvení z cesty, by nebylo? Asi ne, že?

0 0
možnosti

Dr No

28. 6. 2010 22:44
Re: Chcete být zajímavý nebo jen nedostatek témat?

S tou loutkou nejste daleko od pravdy. Až na to, že se tou loutkou stal dobrovolně a z velmi mrzkých důvodů ...

0 0
možnosti

Dr No

28. 6. 2010 22:22
To je zajímavé

kolik má Beneš zastánců. Kdyby tito lidé jen tušili, co všechno má tenhle pán na svědomí ....

0 0
možnosti
JM

Buckingham

28. 6. 2010 22:46
Re: To je zajímavé

Konkrétně, prosím - a hlavně: s odkazem na relevantní zdroje! Ne že vám to říkal váš pradědeček! ;-)

0 0
možnosti
KK

Santa1

28. 6. 2010 22:22
Musím se smát

Podkarpatská Rus bylo území, kde před rokem 1918 žilo Čechů možná v jednotkách promile a Slováků do jednoho procenta. Historicky nikdy nepatřilo k zemím Koruny České. Prostě nám spadlo do klína, když se porcovalo Rakousko-Uhersko. To už byste tu mohl začít ubekávat kvůli Kladsku, kde taky žilo pár Čechů, byl by to zhruba stejný nesmysl.

Lpět na tomto území by byl i ekonomický nesmysl. Jaké problémy byly jen s pozvednutím životní úrovně na Slovensku a stejně rozsáhlé enklávy na východním a jižním Slovensku zůstávaly zaostalé až do konce federace.

Poláci se museli vzdát území, ke kterým měli historicky i etnicky podstatně blíže i když nazývat je historickými polskými územími je hodně, ale opravdu hodně nadnesené.

0 0
možnosti
JD

King_Feanor

28. 6. 2010 22:49
Re: Musím se smát

a kdy do českých zemích patřilo slovenasko? Dyt to sme sprostě ukradli Maďarům.. mělo jim zůstat...

0 0
možnosti
PV

Kylchap

28. 6. 2010 22:02
Pane autore,

ještě nakydejte hnůj na Karla Čapka. Vy jste věrná kopie novinářů - hajzlíků, kterých zde po Mnichovu bylo plno. Jste klon Emanuela Moravce a Rysa - Rozsévače.

0 0
možnosti
MK

2mmmm_2

28. 6. 2010 22:45
Re: Pane autore,

Druhá republika opravdu nepatří mezi ta období, na něž by česká žurnalistika mohla být hrda...

0 0
možnosti
  • Počet článků 144
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4501x
Roman Joch, ředitel Občanského institutu, www.obcinst.cz

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky