Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jiraak

Nojo, komunisti u nás padli..,

dostali jsme Klause..:-/

0/0
21.2.2011 16:13

akom

Re: Nojo, komunisti u nás padli..,

To, že současný režim je horší než komunisti, může nepsat jen naprostý ingnorant, který neví jaká bije a nezažil ho, popřípadě si nepřečetl o komunismu vůbec nic. Existují koncentrační tábory jako Jáchymov nebo Bytíz? Existuje tajná policie, která na udání "z lidu" odvleče kohokoliv a již ho nikdo nevidí.? Jou neprodyšně uzavřené hranice? Stojíme fronty na cokoli? Jsi ubožák.

0/0
18.3.2011 8:36

akom

Re: Nojo, komunisti u nás padli..,

Zlostí se mi pletou písmenka. Oprava: napsat, jsou

0/0
18.3.2011 8:43

heroforseason

lol

To je milé jak ignorujete všechny revoluce co dopadly dobře, a nezmiňujete i pozitivní aspekty co vzešly z revolucí co zmiňujete. Takhle rok 1989 a Evropa nic? Asijské revoluce? Africké? Víte o nich vůbec něco? Co vaše oblíbené USA, nebylo jejich násilné osamostatnění taky náhodou revolucí? Nebo měly raději zůstat i v dalších stoletích pro jistotu jen multikulturní královskou kolonií pod vládou Britského impéria?

Na tyhle věci kdy si pro svou argumentaci vybíráte z dějin jen co se vám hodí vám nikdo se skutečným historickým přehledem neskočí.

A to o tom že si nikde jinde než tady nedokážou vládnout lidi sami, to už je opravdu na návštěvu psychiatra.

;-D

0/0
21.2.2011 2:20

akom

Re: lol

Asi jste pořádně článek nečetl. Zkuste to znovu. Cituji článek:

Stejně jako se tak stalo v Americe 1776, stalo se tak i ve střední a

východní Evropě 1989. Říká se tomu konzervativní revoluce (vůbec první

byla ta britská „Slavná“ 1688).

0/0
18.3.2011 8:40

Kacir

Pěkné

Pěkná historická  analýza. Ono se poměrně dlouho předpokládalo, že k revolucím v Maghrebu a teritoriálně přilehlých zemích dojde... viz známý Huntington ve Střetu c. Z hlediska populační exploze je většina  mladá a frustrovaná.

IMHO si radikální islamisté jen tak lehko nedají vzít šanci na uzurpaci vlády. I když se jedná o sunnitskou odnož, určitě je šíítský Chomejní podpoří, stejně jako podpořil Hamás - "dceřinou firmu" egyptských Muslimských bratří. Dalším příkladem budiž Bosňáci masivně podporovaní spolubratry ve víře během Války na Balkánu... takže Egypt se blíží k islámské vládě (ještě že se drží sekulární  Turecko, přestože  má islámské vedení).  Byl bych rád, kdybych se mýlil :)  

0/0
14.2.2011 5:25

haloradio

aha

a právě proto biolog a filosof B. Brouk upozornil, že bez návratu k Zlatému věku komunismu lidstvo nemá perspektivu rozvoje. To je pak ten správný konzervatismus... :-)

0/0
13.2.2011 23:23

Vrah

Re: aha

Lidi toho nažvaněj, až hanba mluvit. Jak vidno, ani vzdělání před tím nemusí uchránit.

0/0
14.2.2011 0:13

Martin_H

Proč tu tezi nerozvinete?

Proč nám neřeknete, v čem je hlavní rozdíl mezi Evropou a severní Amerikou, které si demokracii zaslouží a zeměmi třetího světa, kterým dle Vašeho názoru musí být toto právo upřeno? Je to z důvodů etnických, rasových nebo jakých? No tak... Nebojte se rozvinout nějakou tu rasovou nebo třídní teorii. Pojďte říct naplno, co si myslíte, aby čtenář věděl, s kým má tu "čest." :-)R^

0/0
13.2.2011 23:06

Martin_H

Máte pravdu!

"Pravda a láska skončily kádrováním a kriminalizováním živých i mrtvých, proud lži a nenávisti nevyschl bohužel dodnes." Pan Grebeníček nad Vaším blogem jistě uznale přikyvuje! :-)

0/0
13.2.2011 22:57

Martin_H

Zapomněl jste.

Už na začátku svého článku jste opomněl připomenout pár zásadních faktů:

- francouzský absolutismus byl neuvěřitelným způsobem zkorumpovaný, neumožňoval schopným lidem hierarchický postup, bohatí neplatili daně, zatímco chudina platila, až se z nich "kouřilo"

- na leninově puči se přímo podílelo Německo, ostatní velmoci ho raději podpořili jako méně špatnou variantu ve srovnání s návratem cara

- šáhův režim byl despotický, potlačoval svobody a přímo zradikalizoval mladé nejen v samotném Íránu (viz začátek filmu "Baader Meinhof Komplex")

Opět AŤ ŽIJE SELEKTIVNÍ HISTORIE!!

0/0
13.2.2011 22:47

Vlastimil.Kornas

Co dál?

To víte Vy,to vím já.Ale úředníci EU to nevědí.Alespoň to,co z toho vyplývá pro EU a začíná se to objevovat.Emigrace z těchto oblastí.Nastane tam chaos,hlad a bída.Prvních 5000 uprchlíků přistálo z revoltou zmítaného Tuniska v Itálii.Ta bije na poplach.A Bruslel je hluchý...

0/0
13.2.2011 22:46

kladivo a srp, naroste ti hrb

Článek hodný k zamyšení

R^Psát umíte, navíc vybraným stylem a nevtíravým slohem. Argumenty dovedete používat rovněž skvělým způsobem. V něčem se Vašim názorům nebo závěrům oponovat určitě dá, ale dovedete zaujmout. I tímto článkem.

Dal jsem karmu.

0/0
13.2.2011 16:35

Cynyc_

Konzervativci nemusí být nutně hloupí,

ale většina hloupých lidí jsou konzervativci, pravil kdosi moudrý. Článek pana Jocha je krásnou ilustrací. Ne že by on sám byl hloupý, to v žádném případě. Uvědomuje si však, pro koho píše, a přizpůsobuje tomu styl argumentace. Jen hlupák totiž může uvěřit tomu, že revoluce jsou špatné, zatímco jimi svrhávané režimy dobré. Revoluce nevznikají náhodně, jsou důsledkem toho, že vládnoucí skupina udržuje nastavení systému, které velkou část populace frustruje natolik, že je ochotna jít do rizika revolučního teroru. Politika předrevolučního režimu tak revoluci přímo aktivně vytváří a je za ni přinejmenším spoluzodpovědná.

Konzervatismus je založen na principiálním odporu ke změně. Lidská společnost se ovšem vzdor přání konzervativců mění. Když se jim podaří zablokovat tu část změn, kterou mohou ovlivnit (právní a politické uspořádání), přivolávají na sebe revoluci, kterou pak farizejsky kritizují.

0/0
13.2.2011 14:38

kladivo a srp, naroste ti hrb

Re: Konzervativci nemusí být nutně hloupí,

:-)V mnohém máte pravdu.

0/0
13.2.2011 16:38

fontana

Re: Konzervativci nemusí být nutně hloupí,

Škoda, že Joch nemluví se svými čtenáři. Rád bych se ho zeptal, například, co vidí dobrého na režimu diktátora a megazloděje Ferdinanda Marcose a co vidí špatného na nenásilné lidové revoluci, která ho svrhla.

0/0
13.2.2011 20:05

Vlastimil.Kornas

Re: Konzervativci nemusí být nutně hloupí,

Každá revoluce jasně ví,co nechce.Ale téměř žádná revoluce nemá reálný cíl,který chce.V tom je ten problém.Po tom,co bude v Egyptě u moci krvavá Junta,po ní islamisti Talibánského ražení,válce s Izraelem,po kterém bude Egypt v troskách,si ještě Egypťané na Mubaraka vzpomenou s láskou...

0/0
13.2.2011 22:51

Cynyc_

Re: Konzervativci nemusí být nutně hloupí,

To je dosti pravděpodobné, nicméně to nic nemění na faktu, že člověkem nejvíce zodpovědným za egyptskou revoluci je právě Mubarak.

0/0
13.2.2011 23:03

Vlastimil.Kornas

Re: Konzervativci nemusí být nutně hloupí,

Nevím,co měl udělat za daných podmínek lépe.Jaká by byla těch 30 let tam lepší alternativa než on a jeho vláda.Poslouchal jsem argumenty jeho příznivců:

1.Celou dobu jeho vlády byl mír

2.Rozvinul se turistický ruch,z kterého má Egypt značnou část financí.

3.Životní úroveň šla poslední roky nahoru.

Teď je naděje,že všechno to bude v čudu.

0/0
13.2.2011 23:14

heroforseason

Re: Konzervativci nemusí být nutně hloupí,

Ano, píše pro lidi co neznají dějiny, zřejmě. Jenom ti mu takovou výběrovou argumentaci můžou zbaštit. To je jak argumentovat že by lidé neměli chodit na slunce, protože existují historické důkazy, že na slunci se hodně lidí spálilo a chytlo rakovinu. Žijme ve tmě, bude to bezpečnější.

0/0
21.2.2011 2:29

joserpor

Souhlas

Naprostý souhlas ! Není co dodat !

0/0
13.2.2011 11:43

Ccecil

KARMA

jako vždy

0/0
12.2.2011 19:48

kaktusak

Ještě tam chybí: 1989 ČSSR - konec zlých komunistů

Co následovalo? Režim založený na podvodu a krádeži, který posílá žoldáky vraždit po celém světě.

0/0
12.2.2011 19:36

Ccecil

Re:

Demokratická změna k lepšímu je zákonitě pro každého komunistu katastrofa. Proto si tak dobře komunisté s islamisty notují a obhajují se navzájem. Kaktusák je toho zářným příkladem.

0/0
12.2.2011 19:50

iluminat

Re: Re:

;-Dkaktusaku, vyjadri se soudruhu Severni Korej zada Cesko o jidlo pro hladovejici a podvyziveny lid - jak to vysvetlis ze ty vzdy tvrdis jak komunismus - hlavne ten korejskej ktery obdivujes, jak je vyspely a jak se pracujici maji, ne jako na prasivem Zapade kde pracujici hladovi. ;-D

0/0
12.2.2011 20:33

kaktusak

Re: Re:

ČSSR byla v potravinách soběstačná. Kim asi dělá něco špatně, měl by se inspirovat naším systémem zemědělských družstev. Nikdy jsem netvrdil, že obdivuji KLDR, ani že na Západě pracující hladovějí, zase lžeš.

0/0
13.2.2011 2:46

Vrah

Re: Re:

Jojo, 5 největších nepřítel komunismu? Jaro, léto, podzim, zima a imperialismus. ;-D

0/0
14.2.2011 0:08

Pavel Skeptik III

Re: Ještě tam chybí: 1989 ČSSR - konec zlých komunistů

A největší zloději? Veksláci a nomenklaturní komouši! Nebo jejich děti vystudované za naše prachy na Západě! Vždyť i ten Filip s Ransdorfem prodávali lokomotivy do Vietnamu! ;-€

0/0
12.2.2011 22:18

kaktusak

Re: Ještě tam chybí: 1989 ČSSR - konec zlých komunistů

Proč ty zloděje nepozavíráte? A co je špatného na prodávání lokomotiv?

0/0
13.2.2011 2:40

iluminat

rozhodne kazda krvava revoluce prinese jeste vice krve

pote co zvitezi, uz to nekdo rekl ze revoluce pojida sve deti. To jenom pro ty cechy co se sebemrskaji za to ze jen cinkali a pak nikoho nepopravili, ne ze by si to ten dobytek nezaslouzil, ale nekdy je to lepsi, uz ted jsou stari a nova generace to brzo vezme do rukou.

Ale zapadni demokracie se v Evrope neuhnizdila ze dne na den, museli jsme se k ni tezce doskobrtat, obcas jsme spadli do hnoje, -hendy socialismus, rudy socialismus- a ted je alespon svoboda. A tu si musi kazdy sam vybojovat, aby se tak v Egypte stalo, musi si to nekolik generaci zaslouzit.

0/0
12.2.2011 16:25

Pavel Skeptik III

Re: rozhodne kazda krvava revoluce prinese jeste vice krve

Jenže musí mít nosnou ideu a ta musí podporovat pokrok a svobodu myšlení! Obávám se, že to islám nikdy nebude ;-€

0/0
12.2.2011 17:18

Slepý.Masér

revoluce se dělá pro moc, ne pro obyčejné lidi

Je to prosté... Když vyšší třída ukáže slabost nebo neerozhodnost, střední třída využije chudáky(tzv. nižší třídu), aby onu vládnoucí třídu svrhla a sama se chopila moci... Pro chudáky to ovšem znamená pranic, protože ti zůstanou chudáky i nadále a slouží pouze jako prostředek k výměně moci... Proč myslíte, že se komunisté střední tídu snažili vymítit? Nakonec to vzdali a to zapříčinilo jejich pád.. Ted je otázkou, kdy příde revoluce, která se z toho poučí a nastane další historická tragédie...

0/0
12.2.2011 15:15

kaktusak

Re: revoluce se dělá pro moc, ne pro obyčejné lidi

Za socialismu byli v podstatě všichni "střední třídou". Boháčů i chudáků bylo jen velmi málo. 

0/0
12.2.2011 19:37

Slepý.Masér

Re: revoluce se dělá pro moc, ne pro obyčejné lidi

Střední třídu nepoměřuje pouze majetek, ale i vzdělání, uvědomnění a schopnost veřejně vyjádřit svůj názor...

0/0
12.2.2011 19:52

kaktusak

Re: revoluce se dělá pro moc, ne pro obyčejné lidi

Tím spíš.

0/0
13.2.2011 2:43

sedivak

Nesouhlasím v jedné věci,

že americká revoluce byla jediná bez přerodu v surové násilí. Vždyť právě ta byla příčinou občanské války, která svou hrůzností a počtem mrtvol ještě přerostla řádění jakobínů. Bez ní by občanská válka prostě nevznikla.

0/0
12.2.2011 14:59

Pavel Skeptik III

Re: Nesouhlasím v jedné věci,

Ta občanská válka, byla po am. revoluci asi 90 let! A zase v ní šlo o svobodu!

0/0
12.2.2011 15:22

sedivak

No právě!

Kdykoliv se bojuje o svobodu, vždycky to špatně skončí. A jsem přesvědčen, že kdyby vyhrál Jefferson Davis, šlo by to s Amerikou mnohem líp.

0/0
12.2.2011 16:24

Pavel Skeptik III

Re: No právě!

Tak by USA byly v době WWI a možná ještě WWII zaostalou agrární zemí! Dějinné následky si jistě dovedete představit...

0/0
12.2.2011 17:16

kaktusak

Re: No právě!

To těžko. Sever byl průmyslový už v té době.

0/0
12.2.2011 19:38

Pavel Skeptik III

Re: No právě!

Otázka byla, kdyby vyhrál Jih!

Sakra, soudruhu, učíť sa, učíť sa, učíť sa ;-D

Už ani ti bolšáni nedodržují svoje pravidla! Svět se řítí do záhuby! ;-€

0/0
12.2.2011 22:23

kaktusak

Re: No právě!

Kdyby vyhrál Jih, tak by se osamostatnil. Na anexi Severu nikdo nepomýšlel. Takže by Sever zůstal a byl by průmyslový tak jako tak.

0/0
13.2.2011 2:42

fontana

Ne, pane Jochu

Francouzská revoluce nevedla k jakobínskému teroru Marata, Dantona a Robespierra, ke gilotině. K těmto věcem vedl zlotřilý sociální systém, který revoluce svrhla. Tím pouze uvolnila stavidla nahromaděné nenávisti chudáků, co museli dřít do úmoru, aby si panstvo mohlo užívat. Stejně tak tomu bylo v případě Ruska. I tam měla revoluce své příčiny, jako byly osudy milionů mužiků nucených bojovat za cara v nesmyslné válce, bída a hlad, a bez nich by si Lenin ani neškrt. Doporučoval bych proto méně ideologie, pane Jochu, a více hodnotné četby, třebas povídky AP Čechova. Ten vám poví víc o příčinách ruské revoluce, byť jí nezažil, než celá knihovna Občanského institutu.

0/0
12.2.2011 14:34

leontýnka

Re: Ne, pane Jochu

Tyhle  vylhané komunistické kydy jste do mne cpali celá 70. a 80.léta, máš tam ještě něco podobného, soudruhu? 

0/0
12.2.2011 14:52

leontýnka

Re: Ne, pane Jochu

Mimochodem, když už jsme u těch "příčin revolucí" uveďme si je otevřeně: Část bohatých a mocichtivých chtěla být ještě bohatší a mít ještě více moci, proto revolučně okradla ostatní bohaté a také sebrali poslední slepici i poslednímu chalupníkovi jehož "zájmy" a "utrpení" si tak rádi brala do úst, od husitských zločinců přes VFR a VŘSR až po tz dnešní islámské. Nebo snad chceš zase plácat něco o "dobrovolné kolektivisaci"  a o "společném majetku";-D;-D

0/0
12.2.2011 14:56

OSLO

Re: Ne, pane Jochu

Chodila jste vůbec do školy? Pochybuji. Co vy tu plácáte za nesmysly, to jsem už dlouho na tomto blogu nečetl.

0/0
12.2.2011 15:02

sedivak

Re: Ne, pane Jochu

Na to nebylo třeba chodit do školy, stačilo mi tři čtvrtiny života v tom bolševismu žít. Leontýnka má absolutní pravdu.

0/0
12.2.2011 15:08

pithart

Re: Ne, pane Jochu

Ale má pravdu, soudruhu. Vy jste toho asi celkově moc nečetl.

0/0
12.2.2011 15:08

Pavel Skeptik III

Re: Ne, pane Jochu

Asi chodila, ale naštěstí si i po socialistickém školství uchovala jasný rozum! Což se o všech říci nedá! Rv

0/0
12.2.2011 15:19

Pavel Skeptik III

Re: Ne, pane Jochu

Mimochodem, Joch nezpochybňuje důvody k revoluci ale následky revolucí! Proto abychom se poučili, což se některých netýká!

0/0
12.2.2011 15:21

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz