Diskuse
Titanic a Concordia
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
Daniel P.unikla mi pointa tohoto článkuBylo by to hezké, kdyby měli lidé úroveň a byli altruisty. A rok 1912 se může samozřejmě leckomu jevit jako staré zlaté časy, když se na něj hledí z toho správného úhlu a ve správném okamžiku. A dosáhnout toho autor chce konkrétně jak, zavedením větší přísnosti na chudý lid? |
![]() |
vivekaRe: unikla mi pointa tohoto článkuTřeba je to míněno aby se každý zamyslel sám nad sebou.. jestli teda nežádá mnoho.. ten autor. |
![]() |
LVLRe: unikla mi pointa tohoto článkuChudého lidu bylo na Titanicu cca 54% (3.třída), bohatšího a bohatého cca 46% (1. a 2. třída). Ze 3. třídy se zachránilo pouze cca 25%, ze 2. třídy cca 42% a z 1.třídy cca 61% osob. Z posádky, která také byla jistě většinou chudší a ovšem byli tam většinou muži, se zachránilo cca 24% osob. Poměr zachráněných bohatých k zachráněným chudým byl skoro 2: 1. Při katastrofách, které nás zajisté čekají, nemusí být na chudý lid přílišná přísnost, chudého lidu bude ubývat podstatně více. Rád bych se silně mýlil, ale ten bordel v Česku a okolo možná dost připomíná špatnou konstrukci, špatný materiál, mizerné povely na kapitánském můstku a šlendrián na Titanicu. Ledovce jsou někde nablízku a zrovna tak jako na Titanicu je v bezměsíčné noci nemůžeme ještě vidět. Plnou parou vpřed. |
![]() |
dva mrakyHezke gesto ale...Spousta zivotu lidi z Titanicu by se dala zachranit bez velkych gest,prostym adekvatnim obsazenim zachrannych clunu. Kdyby kapitan Titanicu radne zorganizoval nastup do zachrannych clunu, byla by to vetsi zasluha, nez se cestne potopit se sverenou lodi. Ono zhasnout za dvacet minut v ledove vode muze byt mene neprijemne, nez nest naslednou zodpovednost na pevnine. Neznam ovsem kontext doby, mozna bylo zustat na lodi jedine spolecensky unosne reseni. |
![]() |
Finrod Felagund2012, jednoznačněOdmítám, aby byl někdo de facto odsouzen k smrti jen proto, že má penis. Stejně jako odmítám diskriminaci žen, která byla běžná v roce potopení Titanicu, odmítám i dobovou diskriminaci mužů, která se vedla pod heslem "když ti rozkážou, dej se i zabít, ať si myslíš, co chceš, a ještě se na to těš". Takže "lib-lab" plnými ústy. Konzervativců už bylo dost a mrtvých mají na svědomí ještě víc. |
![]() |
niborRe: 2012, jednoznačněNení nad ty, co i v kritické situaci znají svoje práva. To je opora a sůl země. |
![]() |
Jan BorovičkaAno, této době leccos správného chybí...... ale pochybuji, že právě tím disponuje pan Joch... |
![]() |
Vlastimil.KornasTitanik je znám veřejností jako jediný z té doby.A tak se ta doba idealizuje.V jiných zaznamenaných ztroskotáních z té doby to už tak džentlmenské nebylo. |
![]() |
Vlastimil.KornasRe: Titanik je znám veřejností jako jediný z té doby.Jména si nepamatuji.Jestli počkáte do pondělka,tak Vám odepíšu.To se dostanu do své bibliotéky. Mám pěknou knížku "tajemství námořních katastrof"a v ní byly čtivé příběhy.Jména,data jsem už zapoměl. Víte která loď poprvé proplula z pacifiku do atlantiku severní cestou?Jméno si už nepamatuji.Ale když ji objevili,tak už na ní byly jen deset let staré mrtvoly ... |
![]() |
Vlastimil.KornasRe: Titanik je znám veřejností jako jediný z té doby.V "džentlmenské době" tedy někdy od 1850 do 1. sv. války ztroskotávalo ročně hodně přes tisícovka lodí.Pravda v naprosté většině obchodní.Ale i těch s pasažéry bylo celkem dost.Výběr z těch opravdu strašných. Srážka 4.července 1898 . Cromarthir rozpáral přídí v mlze bok luxusního parníku La Bourgogne.Co se potom dělo,mělo do nějakého džentlmenství daleko.Na palubě La Bourgogne bylo 725 lidí ,597 pasažérů 128 posádky.Obětí-561,z toho 538 cestujících.Zachránila se jediná žena,z 200.Nepřežil žádný kojenec z 50 ani žádné z 30 dětí. Srážka 29.4.1854 . Hesper v pravém úhlu vplul do plachtnice Favorit.Kapitán,první důstojník a další čtyři námořníci přelezli z Favorita na Hesper.Počet pasažérů Favorita 191.Obětí 201. Něco podobného se stalo víckrát. Srážka 22.1.1873 Murillo vplul po pravým úhlem do Northfleetu.Te měl na palubě 379 lidí.Vycouval z něj a ....zmizel pryč.293 zahynulo. |
![]() |
Vlastimil.KornasRe: Titanik je znám veřejností jako jediný z té doby.to je jen z kapitoly "srážky".Podobné je to v kapitole "technické,konstrukční závady" a dost děsivé v "oheň". A několik stovek případů"zmizela beze stopy". |
![]() |
kaktusakcons-cons 1500 mrtvýchlib-lab 15 mrtvých Raději bych se plavil se Sketou. |
![]() |
DemonicRe: cons-cons 1500 mrtvýchTitanic ztroskotal na volném moři, Costa Concordia u ostrova poblíž pevniny. Být to opačně poměr mrtvých/zachráněných by podle mně byl přesně obrácený, tedy na Titanicu by přežila valná většina cestujících, zatímco na Costě by úmrtí nešla do desítek ale do stovek, ne li tisíců. |
![]() |
DemonicRe: cons-cons 1500 mrtvýchTo byla hypotetická úvaha, počítá se s tím, že se prohodí kompletní okolnosti a jejich vliv na možnou záchranu cestujících. |
![]() |
tarasNechci se hádat,ale pokud se pamatuju, tak byli zachráněni převážně cestující z první třídy a ti z hlubokého podpalubí se nahoru ani nedostali. Podivné ale je, že Joch zcela opominul jiný aspekt celé záležitosti, že kapitán Smith, ve snaze hned na první plavbě překonat rekord, hnal loď na plný koule, ačkoliv byly hlášeny ledovce, a navíc severnější, tedy rychlejší trasou. Typický příklad toho, jak trh (chtěl udělat své společnosti reklamu a nalákat cestující) ohrožuje lidské životy. Ale je fakt, že ve strovnání s válkami, za nimiž byla pravičácká hamižnost a kapitalistická nenažranost, je Titanic jenom trochu šlehačky na dortu. |
![]() |
niborRe: Nechci se hádat,Nechcete se hádat, ale přitom hlásáte nesmysly. Především oblíbený mýtus, že Titanic se snažil překonat rychlostní rekord. Což nebylo v jeho možnostech, protože na rekordní rychlost plavby prostě konstruován nebyl. Cestujících z první a druhé třídy se zachránilo více z toho jednoduchého důvodu, že byli blíže záchranným člunům. Ale to, že by se cestující třetí třídy nedostali ani nahoru, je prostě hloupost. Ale pohádky, jak jsou pravičáci hamižní na rozdíl od ušlechtilých levičáků, kteří jen pozoruhodně rádi rozdělují cizí peníze mezi sebe,m si rád poslechnu vždy. |
![]() |
tarasRe: Nechci se hádat,V závěru britské vyšetřovací komise je uvedeno, že „rozsah ztrát po kolizi s ledovcem ovlivnila i nadprůměrná rychlost lodi“ Vyšetřovatelé také zjistili, že na Titanicu byly kapacitně odpovídající záchranné čluny pouze pro cestující první třídy, nikoliv pro nižší třídy. Při vyšetřování se také zjistilo, že cestjící třetí třídy ani nevěděli, kde se na palubě Titanicu záchranné čluny nacházejí a ani nevěděli, jak se dostat na horní, člunovou palubu.[98] Imigrační zákony Spojených států amerických taktéž v té době nařizovaly, že cestující třetí třídy mají být odděleni od ostatních cestujících, toto pak vedlo ke ztíženému přístupu z třetí třídy na horní paluby Ze 76 dětí z třetí třídy zahynulo 53, zatímco děti z 1. a 2. třídy (30) byly zachráněny všechny. Tohle jsou i pro žáka základní školy dostupná fakta, stejně jako následující: |
![]() |
tarasRe: Nechci se hádat,Ocenění bylo zejména v dobách, kdy neexistovala dálková trasoceánská letecká doprava velmi prestižní i z komerčních respektive ekonomických důvodů. Jednotliví dopravci se na svoje luxusní lodě snažili nalákat bohatou pasažérskou klientelu i nákladní přepravce (například přepravce poštovních zásilek). Tyto závody o nerychlejší loď vedly také k několika námořním katastrofám. Například k potopení Titaniku 15. dubna 1912. J. Bruce Ismay prý nabádal kapitána, aby zvyšoval rychlost a neměnil směr, což byly zřejmě důvody, proč se Titanic nedokázal vyhnout ledovci. . Tedy tlachal jste vy, což celkem odpovídá profilu českého pravičáka. |
![]() |
niborRe: Nechci se hádat,Zjevně ani nejste schopen pochopit rozdíl mezi pojmy "nadprůměrná rychlost" a "rekordní rychlost". Modrou stuhu Titanik prostě a jednoduše nebyl schopen získat, prootže mu to jeho konstrukce oproti jiným lodím neumožňovala. Výčtem, kolik se z které třídy zachránilo, jste nepopřel mé konstatování, že ze třetí třídy bylo ke člunům dál, zato jste ale vyvrátil tvrzení své, že třetí třída se ani nedostala na palubu. Počet záchranných člunů odpovídal předpisům, bohužel trestuhodně zastaralým, nikoliv že ty čluny byly určeny jen pro vyšší třídy, to by se z trojky nezachránil nikdo, zato v článklu zmínění milionáři by se nalodili. Slovo "prý" už ani není nutno komentovat.... pokračujte ale ve svém třídním boji proti pravičákům dál, teď už mocenské prostředky nemáte, takže je to sranda... |
![]() |
tarasRe: Nechci se hádat,Zatímco pravičáci mocenské prostředky mají - a sranda to samozřejmě není, spíše tragédie. Jste mimořádně kluzký, což rovněž odpovídá profilu českého modráka, který byl ve všech svých předchozích životech úhořem (sem tam i ropucha), aby se po listopadu vylíhl ve celé své nastřádané kráse. |
![]() |
niborRe: Nechci se hádat,Pravice a levice se nyní u moci střídá a diskuse je svobodná, zatímco před rokem 1989 bych už za své drzé námitky měl co vysvětlovat na příslušných místech. Ostatně, ve své ubohosti jste pouze schopen označit holá fakta za kluzkost, místo aby jste je byl schopen rozporovat a vyvrátit. Pak holt z vaší strany nastupují zuřivé nadávky. je to hnusné, co, když už před vámi lidi nemusí stát v pozoru a kývat vašim nesmyslům |
![]() |
machinist.Re: Nechci se hádat,zcela nestraně, zatím fakta uvedl jen taras. :) a kluzký jsi jak paluba Concordie. |
![]() |
kaktusakRe: Nechci se hádat,Byly tehdy snahy hodit vinu na pozorovatele v koši, kteří prý pozdě uviděli ledovec. Zato kapitán, to byl hrdina. |
![]() |
dva mrakyRe: Nechci se hádat,Toho chlapa co pozoroval se je nutno zastat, bylo mimořádně klidné moře takže nedělalo na okraji ledovce pěnu, což bývá vidět kupodivu jako porvní. Kromě toho v chaosu stíhání termínu se někam zatoulaly dalekohledy-ale to nevím jestli ho skutečně neměl. |
![]() |
Vlastimil.KornasRe: Nechci se hádat,Prostě se neřídili základním pravidlem-nejedu tak rychle,abych zastavil až tam,kde nevidím.Jenže na rozdíl od řidiče auta toto neovládá jeden člověk. |
![]() |
dva mrakyRe: Nechci se hádat,A jeste navic s autem, ktere totalne vyhorelo v losim testu |
![]() |
Loui B.Hm...Asi chápu, co jste chtěl říci, ale srovnávat Concordii a Titanic dost dobře zkrátka nejde. Už jen proto, že Titanic je natolik mýtická záležitost, že dneska se už vlastně ani nedá poznat kde je pravda a kde legenda. Jako s těmi Vašimi pistolemi, které jste zmínil v xause Titanic. Sice se to tvrdí, ale nikdo si neuvědomuje, že dle tehdejších předpisů mohla být na palubě pistole jen jedna a jěšte musela být pod zámkem v kapitánově kajutě. A jak byste třeba soudil kapitána Turnera z Lusitanie, která se potopila tři roky po Titanicu a Turner - na rozdíl od většiny pasažérů - katastrofu přežil? A co zkáza Wilhelma Gustloffa z roku 1945, kde zahynulo lidí jako na několika Titanicích, ale kapitán Petersen si ani nenamočil boty? |
![]() |
Vlastimil.KornasRe: Hm...Lusitanie vezla v podpalubí výbušniny a šla rychle ke dnu.Z výpovědi námořníka u periskopu ponorky-"divil jsem se ,jak jedno torpédo může vyvolat tak mohutný výbuch a loď takových rozměrů může jít tak rychle ke dnu.V exloze roztrhala loď pod čárou ponoru.Amíci byli v té době neutrální.Akorát takto vyzbrojovali Angličany.Nikdo z civilních cestujících o tom nevěděl,ani že poplují v místech výskytu německých ponorek.Do historie Lusitania vstoupila jako záminka vstupu USA do 1. sv. války.Byla dobře propagandisticky zneužita /"pomstěme Lusitánii!"/.A později,když pravda vyplula na povrch byla jedním z argumentů izolacionalistů /k přesvědčení k vtupu do 2.sv. už musel být použit větší kalibr-nechat se přepadnou v Pearl Harboru/. Ta druhá loď W-G je držitelem Guinessova rekordu v počtu mrtvých pasažérů z jednoho potopení lodě.Jednalo se o evakuační loď na trase z Výchoního Pruska do Reichu,v lednu,při -20°C dostala zásah několika torpédy a také šla rychle ke dnu.Šlo o legální vojenský cíl. |
![]() |
Vlastimil.KornasRe: Hm...zlatým hřebem je ovšem loď Mont Blanc,která se střetla s Imo kousek od přístavu v Halifaxu , 1 sv.v.Když začala hořet,všichni námořníci ji s děsem v očích opustili,rychle odpluli a na pevnině se ukryli.Následoval výbuch 3 kt.který pobořil celé město a zahynulo 3000 lidí.Kromě jednoho člena posádky,kterého trefil padající úlomek,přežili všichni. |
![]() |
oldiessRe: Karma!pozor na předpony Vy popleto jeden, napsáno a opsáno je rozdíl |
![]() |
SašaPozdě!A ještě porušujete autorské právo. José Batistuta alias Hamilton Vás dávno předběhl: http://hamilton.bloguje.cz/918116-titanic-vs-costa-concordia.php Pane Jochu - jaký Vy vlastně máte názor na ACTA a na hypertrofovanou autorskoprávní ochranu? |
![]() |
oldiessRe: Pozdě!Vy naděláte, když se takovým způsobem pajcujou diplomky, tak proč ne i článek do Lidovek a dál na blog? |
![]() |
BořekŠikulaRe: Pozdě!"Vyšlo v Lidových novinách dne 19.1.2011 pod redakčním titulkem Střídání „lib-lab“ nestačí. Zapotřebí je „cons-cons“" Ten odkazovaný článek má datum 25.1. Ale možná, když jde o Jocha, tak je v kalendáři napřed 25.1. a pak teprve 19.1. |
![]() |
SašaOmlouvám se.Nevšiml jsem si, že je zde s takovým zpožděním zveřejňován článek, který už před tím vyšel v tištěných novinách (tištěné noviny nečtu a nekupuji). Mé hodnocení tedy nebylo správné - je to opačně, zpoždění má Hamilton. Pane Jochu, omlouvám se. |
Žebříčky
- Filip Vracovský
Václav Klaus promluvil... a jak jinak... Vyznělo to opět jako obhajoba Kremlu.
- Danka Štoflová
Jak otrávit na jeden zátah poslední indiány z kmene Čerokí
- Vladimír Kroupa
A co když si nic lepšího než výbuchy na Krymu Putin nemohl přát…?
- Šárka Medková
Zážitkový den s Českými dráhami a jejich konkurencí
- Jan Ziegler
Proruští trollové si vymýšlejí ukrajinské zločiny
- Kateřina Lhotská
Chtělo by to zklidnit hormon, páni politici...
- Jan Bartoň
Anonisté a fašisté nejsou stejné nadávky
- Dana Emingerová
V osmadevadesáti odešla Hana, statečná sestra Arnošta Lustiga
- Tomáš Vodvářka
Cirkus Babiš
- Michal Sabó
Tchaj-wan: Ostrov, který vládne všem
- Danka Štoflová
Jak otrávit na jeden zátah poslední indiány z kmene Čerokí
- Ladislav Větvička
Od stareho Heitzmanna ke kolinskemu cyklonu
- Kateřina Lhotská
Chtělo by to zklidnit hormon, páni politici...
- Šárka Medková
Zážitkový den s Českými dráhami a jejich konkurencí
- Ladislav Větvička
Slavnostni odhaleni "Pamatniku česko-německeho otroctvi"
- Vladimír Kroupa
Vyhláška o teple na dvě věci, ale co, stát má splněno…
- Filip Vracovský
Václav Klaus promluvil... a jak jinak... Vyznělo to opět jako obhajoba Kremlu.
- Ladislav Jakl
Nevidět, nečíst, odsoudit
- Tomáš Vodvářka
Cirkus Babiš
- Jan Ziegler
Proruští trollové si vymýšlejí ukrajinské zločiny