Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Daniel P.

unikla mi pointa tohoto článku

Bylo by to hezké, kdyby měli lidé úroveň a byli altruisty. A rok 1912 se může samozřejmě leckomu jevit jako staré zlaté časy, když se na něj hledí z toho správného úhlu a ve správném okamžiku.

A dosáhnout toho autor chce konkrétně jak, zavedením větší přísnosti na chudý lid?

0/0
8.2.2012 10:20

viveka

Re: unikla mi pointa tohoto článku

Třeba je to míněno aby se každý zamyslel sám nad sebou.. jestli teda nežádá mnoho.. ten autor.

0/0
8.2.2012 11:40

LVL

Re: unikla mi pointa tohoto článku

Chudého lidu bylo na Titanicu cca 54% (3.třída), bohatšího a bohatého cca 46% (1. a 2. třída). Ze 3. třídy se zachránilo pouze cca 25%, ze 2. třídy cca 42% a z 1.třídy cca 61% osob. Z posádky, která také byla jistě většinou chudší a ovšem byli tam většinou muži, se zachránilo cca 24% osob. Poměr zachráněných bohatých k zachráněným chudým byl skoro 2: 1.

Při katastrofách, které nás zajisté čekají, nemusí být na chudý lid přílišná přísnost, chudého lidu bude ubývat podstatně více. Rád bych se silně mýlil, ale ten bordel v Česku a okolo možná dost připomíná špatnou konstrukci, špatný materiál, mizerné povely na kapitánském můstku a šlendrián na Titanicu. Ledovce jsou někde nablízku a zrovna tak jako na Titanicu je v bezměsíčné noci nemůžeme ještě vidět.

Plnou parou vpřed.

0/0
22.2.2012 21:31

dva mraky

Hezke gesto ale...

Spousta zivotu lidi z Titanicu by se dala zachranit bez velkych gest,prostym adekvatnim obsazenim zachrannych clunu. Kdyby kapitan Titanicu radne zorganizoval nastup do zachrannych clunu, byla by to vetsi zasluha, nez se cestne potopit se sverenou lodi. Ono zhasnout za dvacet minut v ledove vode muze byt mene neprijemne, nez  nest naslednou zodpovednost na pevnine. Neznam ovsem kontext doby, mozna bylo zustat na lodi jedine spolecensky unosne reseni.

0/0
8.2.2012 8:53

Finrod Felagund

2012, jednoznačně

Odmítám, aby byl někdo de facto odsouzen k smrti jen proto, že má penis. Stejně jako odmítám diskriminaci žen, která byla běžná v roce potopení Titanicu, odmítám i dobovou diskriminaci mužů, která se vedla pod heslem "když ti rozkážou, dej se i zabít, ať si myslíš, co chceš, a ještě se na to těš". Takže "lib-lab" plnými ústy. Konzervativců už bylo dost a mrtvých mají na svědomí ještě víc.

0/0
8.2.2012 6:18

nibor

Re: 2012, jednoznačně

Není nad ty, co i v kritické situaci znají svoje práva. To je opora a sůl země.

+2/0
8.2.2012 8:33

Jan Borovička

Ano, této době leccos správného chybí...

... ale pochybuji, že právě tím disponuje pan Joch... :-/

+1/0
7.2.2012 22:49

Vlastimil.Kornas

Titanik je znám veřejností jako jediný z té doby.

A tak se ta doba idealizuje.V jiných zaznamenaných ztroskotáních z té doby to už tak džentlmenské nebylo.

0/0
7.2.2012 19:57

nibor

Re: Titanik je znám veřejností jako jediný z té doby.

například?

0/0
7.2.2012 20:21

Vlastimil.Kornas

Re: Titanik je znám veřejností jako jediný z té doby.

Jména si nepamatuji.Jestli počkáte do pondělka,tak Vám odepíšu.To se dostanu do své bibliotéky.

Mám pěknou knížku "tajemství námořních katastrof"a v ní byly čtivé příběhy.Jména,data jsem už zapoměl.

Víte která loď poprvé proplula z pacifiku do atlantiku severní cestou?Jméno si už nepamatuji.Ale když ji objevili,tak už na ní byly jen deset let staré mrtvoly ...

0/0
7.2.2012 20:38

Vlastimil.Kornas

Re: Titanik je znám veřejností jako jediný z té doby.

V "džentlmenské době" tedy někdy od 1850 do 1. sv. války ztroskotávalo ročně hodně přes tisícovka lodí.Pravda v naprosté většině obchodní.Ale i těch s pasažéry bylo celkem dost.Výběr z těch opravdu strašných.

Srážka 4.července 1898 . Cromarthir rozpáral přídí v mlze bok luxusního parníku La Bourgogne.Co se potom dělo,mělo do nějakého džentlmenství daleko.Na palubě La Bourgogne bylo 725 lidí ,597 pasažérů 128 posádky.Obětí-561,z toho 538 cestujících.Zachránila se jediná žena,z 200.Nepřežil žádný kojenec z 50 ani žádné z 30 dětí.

Srážka 29.4.1854 . Hesper v pravém úhlu vplul do plachtnice Favorit.Kapitán,první důstojník a další čtyři námořníci přelezli z Favorita na Hesper.Počet pasažérů Favorita 191.Obětí 201.

Něco podobného se stalo víckrát.

Srážka  22.1.1873 Murillo vplul po pravým úhlem do Northfleetu.Te měl na palubě 379 lidí.Vycouval z něj a ....zmizel pryč.293 zahynulo.

0/0
13.2.2012 17:41

Vlastimil.Kornas

Re: Titanik je znám veřejností jako jediný z té doby.

to je jen z kapitoly "srážky".Podobné je to v kapitole "technické,konstrukční závady" a dost děsivé v "oheň".

A několik stovek případů"zmizela beze stopy".

0/0
13.2.2012 17:46

kaktusak

cons-cons 1500 mrtvých

lib-lab 15 mrtvých

Raději bych se plavil se Sketou.

0/0
7.2.2012 19:03

Demonic

Re: cons-cons 1500 mrtvých

Titanic ztroskotal na volném moři, Costa Concordia u ostrova poblíž pevniny. Být to opačně poměr mrtvých/zachráněných by podle mně byl přesně obrácený, tedy na Titanicu by přežila valná většina cestujících, zatímco na Costě by úmrtí nešla do desítek ale do stovek, ne li tisíců.

+1/0
7.2.2012 22:58

kaktusak

Re: cons-cons 1500 mrtvých

Na volném moři nejsou útesy.:-)

0/0
7.2.2012 23:55

Demonic

Re: cons-cons 1500 mrtvých

To byla hypotetická úvaha, počítá se s tím, že se prohodí kompletní okolnosti a jejich vliv na možnou záchranu cestujících.

+1/0
8.2.2012 2:31

taras

Nechci se hádat,

ale pokud se pamatuju, tak byli zachráněni převážně cestující z první třídy a ti z hlubokého podpalubí se nahoru ani nedostali.

Podivné ale je, že Joch zcela opominul jiný aspekt celé záležitosti, že kapitán Smith, ve snaze hned na první plavbě překonat rekord, hnal loď na plný koule, ačkoliv byly hlášeny ledovce, a navíc severnější, tedy rychlejší trasou. Typický příklad toho, jak trh (chtěl udělat své společnosti reklamu a nalákat cestující) ohrožuje lidské životy. Ale je fakt, že ve strovnání s válkami, za nimiž byla pravičácká hamižnost a kapitalistická nenažranost, je Titanic jenom trochu šlehačky na dortu.

+3/0
7.2.2012 18:22

nibor

Re: Nechci se hádat,

Nechcete se hádat, ale přitom hlásáte nesmysly.

Především oblíbený mýtus, že Titanic se snažil překonat rychlostní rekord. Což nebylo v jeho možnostech, protože na rekordní rychlost plavby prostě konstruován nebyl.

Cestujících z první a druhé třídy se zachránilo více z toho jednoduchého důvodu, že byli blíže záchranným člunům. Ale to, že by se cestující třetí třídy nedostali ani nahoru, je prostě hloupost.

Ale pohádky, jak jsou pravičáci hamižní na rozdíl od ušlechtilých levičáků, kteří jen pozoruhodně rádi rozdělují cizí peníze mezi sebe,m si rád poslechnu vždy. :-)

+1/0
7.2.2012 20:27

taras

Re: Nechci se hádat,

V závěru britské vyšetřovací komise je uvedeno, že „rozsah ztrát po kolizi s ledovcem ovlivnila i nadprůměrná rychlost lodi“

Vyšetřovatelé také zjistili, že na Titanicu byly kapacitně odpovídající záchranné čluny pouze pro cestující první třídy, nikoliv pro nižší třídy. Při vyšetřování se také zjistilo, že cestjící třetí třídy ani nevěděli, kde se na palubě Titanicu záchranné čluny nacházejí a ani nevěděli, jak se dostat na horní, člunovou palubu.[98] Imigrační zákony Spojených států amerických taktéž v té době nařizovaly, že cestující třetí třídy mají být odděleni od ostatních cestujících, toto pak vedlo ke ztíženému přístupu z třetí třídy na horní paluby

Ze 76 dětí z třetí třídy zahynulo 53, zatímco děti z 1. a 2. třídy (30) byly zachráněny všechny.

Tohle jsou i pro žáka základní školy dostupná fakta, stejně jako následující:

+1/0
7.2.2012 21:46

taras

Re: Nechci se hádat,

Ocenění bylo zejména v dobách, kdy neexistovala dálková trasoceánská letecká doprava velmi prestižní i z komerčních respektive ekonomických důvodů. Jednotliví dopravci se na svoje luxusní lodě snažili nalákat bohatou pasažérskou klientelu i nákladní přepravce (například přepravce poštovních zásilek). Tyto závody o nerychlejší loď vedly také k několika námořním katastrofám. Například k potopení Titaniku 15. dubna 1912. J. Bruce Ismay prý nabádal kapitána, aby zvyšoval rychlost a neměnil směr, což byly zřejmě důvody, proč se Titanic nedokázal vyhnout ledovci.

.

Tedy tlachal jste vy, což celkem odpovídá profilu českého pravičáka.

0/0
7.2.2012 21:47

nibor

Re: Nechci se hádat,

Zjevně ani nejste schopen pochopit rozdíl mezi pojmy "nadprůměrná rychlost" a "rekordní rychlost". Modrou stuhu Titanik prostě a jednoduše nebyl schopen získat, prootže mu to jeho konstrukce oproti jiným lodím neumožňovala.

Výčtem, kolik se z které třídy zachránilo, jste nepopřel mé konstatování, že ze třetí třídy bylo ke člunům dál, zato jste ale vyvrátil tvrzení své, že třetí třída se ani nedostala na palubu. Počet záchranných člunů odpovídal předpisům, bohužel trestuhodně zastaralým, nikoliv že ty čluny byly určeny jen pro vyšší třídy, to by se z trojky nezachránil nikdo, zato v článklu zmínění milionáři by se nalodili.

Slovo "prý" už ani není nutno komentovat.... pokračujte ale ve svém třídním boji proti pravičákům dál, teď už mocenské prostředky nemáte, takže je to sranda...

+1/0
7.2.2012 22:05

taras

Re: Nechci se hádat,

Zatímco pravičáci mocenské prostředky mají - a sranda to samozřejmě není, spíše tragédie. Jste mimořádně kluzký, což rovněž odpovídá profilu českého modráka, který byl ve všech svých předchozích životech úhořem (sem tam i ropucha), aby se po listopadu vylíhl ve celé své nastřádané kráse.

0/0
7.2.2012 23:07

nibor

Re: Nechci se hádat,

Pravice a levice se nyní u moci střídá a diskuse je svobodná, zatímco před rokem 1989 bych už za své drzé námitky měl co vysvětlovat na příslušných místech.

Ostatně, ve své ubohosti jste pouze schopen označit holá fakta za kluzkost, místo aby jste je byl schopen rozporovat a vyvrátit. Pak holt z vaší strany nastupují zuřivé nadávky. je to hnusné, co, když už před vámi lidi nemusí stát v pozoru a kývat vašim nesmyslům :-)

+1/0
8.2.2012 4:45

machinist.

Re: Nechci se hádat,

zcela nestraně, zatím fakta uvedl jen taras. :) a kluzký jsi jak paluba Concordie.

0/0
8.2.2012 11:58

kaktusak

Re: Nechci se hádat,

Byly tehdy snahy hodit vinu na pozorovatele v koši, kteří prý pozdě uviděli ledovec. Zato kapitán, to byl hrdina.

0/0
8.2.2012 0:01

dva mraky

Re: Nechci se hádat,

Toho chlapa co pozoroval se je nutno zastat, bylo mimořádně klidné moře takže nedělalo na okraji ledovce pěnu, což bývá vidět kupodivu jako porvní. Kromě toho v chaosu stíhání termínu se někam zatoulaly dalekohledy-ale to nevím jestli ho skutečně neměl.

0/0
8.2.2012 20:19

Vlastimil.Kornas

Re: Nechci se hádat,

Prostě se neřídili základním pravidlem-nejedu tak rychle,abych zastavil až tam,kde nevidím.Jenže na rozdíl od řidiče auta toto neovládá jeden člověk.

0/0
13.2.2012 17:53

dva mraky

Re: Nechci se hádat,

A jeste navic s autem, ktere totalne vyhorelo v losim testu:-P

0/0
13.2.2012 18:31

viveka

Hřebíček na hlavičku jste uhodil

R^

0/0
7.2.2012 16:59

Loui B.

Hm...

Asi chápu, co jste chtěl říci, ale srovnávat Concordii a Titanic dost dobře zkrátka nejde. Už jen proto, že Titanic je natolik mýtická záležitost, že dneska se už vlastně ani nedá poznat kde je pravda a kde legenda. Jako s těmi Vašimi pistolemi, které jste zmínil v xause Titanic. Sice se to tvrdí, ale nikdo si neuvědomuje, že dle tehdejších předpisů mohla být na palubě pistole jen jedna a jěšte musela být pod zámkem v kapitánově kajutě.

A jak byste třeba soudil kapitána Turnera z Lusitanie, která se potopila tři roky po Titanicu a Turner - na rozdíl od většiny pasažérů - katastrofu přežil? A co zkáza Wilhelma Gustloffa z roku 1945, kde zahynulo lidí jako na několika Titanicích, ale kapitán Petersen si ani nenamočil boty?

+2/0
7.2.2012 16:00

Vlastimil.Kornas

Re: Hm...

To bylo torpédování a rychlý konec lodí.Byla válka.

0/0
7.2.2012 20:41

Vlastimil.Kornas

Re: Hm...

Lusitanie vezla v podpalubí výbušniny a šla rychle ke dnu.Z výpovědi námořníka u periskopu ponorky-"divil jsem se ,jak jedno torpédo může vyvolat tak mohutný výbuch a loď takových rozměrů může jít tak rychle ke dnu.V exloze roztrhala loď  pod čárou ponoru.Amíci byli v té době neutrální.Akorát takto vyzbrojovali Angličany.Nikdo z civilních cestujících o tom nevěděl,ani že poplují v místech výskytu německých ponorek.Do historie Lusitania vstoupila jako záminka vstupu USA do 1. sv. války.Byla dobře propagandisticky zneužita /"pomstěme Lusitánii!"/.A později,když pravda vyplula na povrch byla jedním z argumentů izolacionalistů /k přesvědčení k vtupu do 2.sv. už musel být použit větší kalibr-nechat se přepadnou v Pearl Harboru/.

Ta druhá loď W-G je držitelem Guinessova rekordu v počtu mrtvých pasažérů z jednoho potopení lodě.Jednalo se o evakuační loď na trase z Výchoního Pruska do Reichu,v lednu,při -20°C dostala zásah několika torpédy a také šla rychle ke dnu.Šlo o legální vojenský cíl.

+1/0
8.2.2012 19:33

Vlastimil.Kornas

Re: Hm...

zlatým hřebem je ovšem loď Mont Blanc,která se střetla s Imo kousek od přístavu v Halifaxu , 1 sv.v.Když začala hořet,všichni námořníci ji s děsem v očích opustili,rychle odpluli a na pevnině se ukryli.Následoval výbuch 3 kt.který pobořil celé město a zahynulo 3000 lidí.Kromě jednoho člena posádky,kterého trefil padající úlomek,přežili všichni.

0/0
8.2.2012 20:03

hk136

xxx

"Stridani" cons-cons mi moc jako stridani neprijde...

+2/0
7.2.2012 15:39

viveka

Re: xxx

;-D Šťouro. :-)

0/0
7.2.2012 17:01

honzahoff

Karma!

Dobře napsáno R^

+1/0
7.2.2012 15:12

oldiess

Re: Karma!

pozor na předpony Vy popleto jeden, napsáno a opsáno je rozdíl;-D

0/0
7.2.2012 15:19

Saša

Pozdě!

A ještě porušujete autorské právo.

José Batistuta alias Hamilton Vás dávno předběhl: http://hamilton.bloguje.cz/918116-titanic-vs-costa-concordia.php

Pane Jochu - jaký Vy vlastně máte názor na ACTA a na hypertrofovanou autorskoprávní ochranu?

0/0
7.2.2012 15:11

oldiess

Re: Pozdě!

Vy naděláte, když se takovým způsobem pajcujou diplomky, tak proč ne i článek do Lidovek a dál na blog?;-D

0/0
7.2.2012 15:18

BořekŠikula

Re: Pozdě!

"Vyšlo v Lidových novinách dne 19.1.2011 pod redakčním titulkem Střídání „lib-lab“ nestačí. Zapotřebí je „cons-cons“"

Ten odkazovaný článek má datum 25.1.

Ale možná, když jde o Jocha, tak je v kalendáři napřed 25.1. a pak teprve 19.1.

0/0
7.2.2012 17:20

vladimir.t.gottwald

Re: Pozdě!

R^

0/0
7.2.2012 19:48

pithart

Re: Pozdě!

Sašo - jaký vy máte názor na omluvy za afektované výkřiky?

0/0
7.2.2012 17:58

Saša

Omlouvám se.

Nevšiml jsem si, že je zde s takovým zpožděním zveřejňován článek, který už před tím vyšel v tištěných novinách (tištěné noviny nečtu a nekupuji).

Mé hodnocení tedy nebylo správné - je to opačně, zpoždění má Hamilton.

Pane Jochu, omlouvám se.

0/0
8.2.2012 9:40

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz