Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vrah

masný kandidát

Pobavilo mě spojení „nemasný-neslaný“ – vypadlo Vám tam písmenko. Správně je nemastný (bez omastku), nikoli nemasný (bez masa). ;-D

0/0
11.2.2012 22:36

laduk

hm..

Já to vidím jinak. Pokud budoucí prezident nebude hlupák, křivák a politika pro něj nebude především byznys, jsme na cestě k prezidentskému systému. Bye bye poslanci, senátoři, stranické sekretariáty ..

+1/0
9.2.2012 15:27

varix

Souhlas i nesouhlas

S tím, že je přímá volba zbytečný luxus bych souhlasil. Mnohem levnější by bylo uzákonit, že prezident se volí pouze tajně a zakázat rozpravu jako je to v Německu

O Vašem tvrzení, že nepřímá volba dobře funguje by se dalo, zvláště poté, co nám naši zvolení zástupci předvedli při poslední volbě prezidenta, úspěšně pochybovat. Hlavně tento nechutný tyjátr je důvodem toho, že lidé začali volat po přímé volbě!

Ale s tím, že by byla škodlivá, zásadně nesouhlasím! Vy se tváříte, jako byste nevěděl, že stejným způsobem jsou voleni všichni senátoři! Takže všechna ta hanlivá slova, která jste zvolil na konto takto zvolené prezidenta, lze použít i na všechny naše senátory? Všichni senátoři jsou bezbarví a populističtí hlupáci? Zkuste jim to říct do očí!

A že by volba jen rozdělila národ na dvě nesmiřitelné skupiny? Ale to už se přeci ODS a ČSSD povedlo! Takže nic nového pod sluncem. Horší už to být snad nemůže.

0/0
9.2.2012 15:27

Saša

Každý systém má svá positiva a svá negativa.

Není třeba být zbytečně vyhraněný ve svém názoru, protože ten je nutně podmíněn i dobovými zkušenostmi.

Většina států, kde mají presidenta, má i jeho přímou volbu. Nepřímá volba je dnes již poněkud méně obvyklá.

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Dekan-prazskych-prav-Prima-volba-oslabi-strany-A-to-je-dobre-222462

+1/0
9.2.2012 13:33

Z mechu a pazdeří

Co rovnou zrušit parlamentní volby, i zde volí lidi špatně?

Lidem zkrátka nelze důvěřovat, tak to říká ministr Drábek a zde i p. Joch. Tak by to rovnou chtělo zrušit parlamentní i další volby, aby lidé nevolili špatně ty, co se jim populisticky podbízejí.

+2/0
9.2.2012 12:01

kram.bigbloger.lidovky.cz

.

Chápu, že se to politikům nelíbí, jenže mě jako občanovi se vůbec nelíbilo to kupceni s úřadem a zákulisní hrátky kdo koho podpoří. Takhle si lide zvolí sami. A pak mohou nadávat jen sobě.

+3/0
9.2.2012 12:00

Gašpo_3

Re: .

Pán Krám, dávam Vášmu komentu KARMU R^

0/0
9.2.2012 12:02

Michal007

Takto bude i u nás určitá šance

jít volit s kolíčkem na nose podobně jako na Slovensku, když v 2. kole vybírali mezi Mečiarem a Gašparovičem. :-P

0/0
9.2.2012 11:49

hk136

xxx

Taky si myslim, ze by bylo lepe, kdyby presidenta vybirali ze sveho stredu bili heterosexualni gentlemani, pricemz vaha jejich hlasu by byla umerna poctu otroku, ktere vlastni...

+5/0
9.2.2012 11:23

Vrah

Re: xxx

A bylo by to lépe proto, že bílý heterosexuální gentleman jste, anebo proto, že jím nejste?

0/0
9.2.2012 11:41

Gašpo_3

Re: xxx

Je to celkom vtipná narážka na autora blogu. Pán Joch je sympatizantom určitých "izmov".;-)

0/0
9.2.2012 11:49

hk136

Re: xxx

Diky... Ma smysl to vysvetlovat nekomu, kdo to nepochopil sam?

0/0
9.2.2012 11:51

hk136

Re: xxx

Ale jinak tedy abych nezustal dluzen odpoved, tak nejsem...

0/0
9.2.2012 11:52

Vrah

Re: xxx

Vy nejste? To je jasné, že nejste. Jsem jenom já; všechno ostatní jsou jen mé představy. ;-D

 

A autorův článek o gentlemanech jsem četl, nebojte.

0/0
9.2.2012 12:18

Neznám špinavé peníze

No spíš jde o to

že se někomu z politické garnitury nehodí, pokud bude zvolen jiný kandidát než ten, kterého je možné mezi "zákonodárci" protlačit pomocí nábojnic, vydírání minulostí či naditými igelitkami. ;-D

+4/0
9.2.2012 11:22

abire

Re: No spíš jde o to

;-)R^

0/0
9.2.2012 11:23

hasmen

Ona je i nespravedlivá a nejsou stejné podmínky...

Navrhnout kandidáta by mohlo 20 poslanců, 10 senátorů nebo 50 tisíc občanů v petici

:-/

0/0
9.2.2012 11:21

Vrah

Re: Ona je i nespravedlivá a nejsou stejné podmínky...

Jestli ono to nebude tím, že ty poslance a senátory volí tisíce až miliony občanů…

Dovedete si představit tu kočičárnu, kdyby každých 10 občanů nevrhlo jednoho kandidáta? Soudím, že takhle úžasnou „demokracii“ nemají nikde na světě.

0/0
9.2.2012 11:43

hasmen

Re: Ona je i nespravedlivá a nejsou stejné podmínky...

Tak jsem to nemyslel... použiju příklad:Rozhodl jsem se,že budu kandidovat proti Sobotkovi - já musím sehnat 50 000podpisů,Přemkovi stačí 10,či 20...

0/0
9.2.2012 11:55

Vrah

Re: Ona je i nespravedlivá a nejsou stejné podmínky...

Tak si sežeňte podpisy 20 poslanců nebo 10 senátorů. Kdyby je nesehnal Sobotka, tak by taky musel shánět 50 000 podpisů.

0/0
9.2.2012 12:20

hasmen

Re: Ona je i nespravedlivá a nejsou stejné podmínky...

Jenže ten Sobotka má tu výhodu,že nemusí... Jde mi o tu výhodu

0/0
9.2.2012 12:24

Vrah

Re: Ona je i nespravedlivá a nejsou stejné podmínky...

Tak se nechte jako on zvolit do senátu a máte to v kapse. ;-D

0/0
9.2.2012 12:26

hasmen

Re: Ona je i nespravedlivá a nejsou stejné podmínky...

To mne nenapadlo... dík za pokec ;-)

0/0
9.2.2012 12:35

josefbad

Re: Ona je i nespravedlivá a nejsou stejné podmínky...

Jeden poslanec zastupuje v prumeru 10 mil./200=50 tis. obcanu.

0/0
9.2.2012 11:57

hasmen

Re: Ona je i nespravedlivá a nejsou stejné podmínky...

Se stejným názorem na jméno kandidáta?

0/0
9.2.2012 11:58

Vrah

Re: Ona je i nespravedlivá a nejsou stejné podmínky...

Se „stejným názorem“ i na řadu dalších věcí, které v parlamentu prosazuje. Jeden se pak nestačí někdy divit, koho že to volil – třeba jako když jsem volil někoho, kdo nechce zvyšovat daně, protože tupě škrtat umí kdejaká opice… a ono ejhle fuj.

0/0
9.2.2012 12:42

Uhert Huiten

a o co jde?

no tak holt mili poslanci a senatori, proste dostanete k sobe nekoho, koho si vybral narod, ktery reprezentujete... no a kdyz se vam to nebude libit, tak to berte tak, ze jste nekolik let pred volbou prezidenta asi delali neco spatne.. se s tim proste budete muset naucit zit, ze si ho mezi sebou nevyhandlujete jak na konskem trhu

+1/0
9.2.2012 11:19

Jan Ruzicka

Re: a o co jde?

Nepřeceňujme. President není král.

0/0
9.2.2012 11:25

petrph

ale to bych byl velice rád,

Kdyby i při volbách do parlamentu vyhrála ta strana "s nejnižším společným jmenovatelem“ – tedy nejméně vyhraněná, nejméně

originální, nejvíce průměrná   která bude  vadit a škodit nejmenšímu počtu lidí.jak se to dá zařídit? Co kdyby i parlamentní volby byly dvoukolové??:-)

0/0
9.2.2012 11:18

Chytry.Levicak

autore dejte si sprchu

přímá volba je asi od vlády za posledních 5 let nejlepší schválená věc. nebo je vám milejší uplatit pár zákonodárců než miliony lidí? už tady nechci nikoho takového jako klaus. jeho zvolení byla jen fraška

+2/0
9.2.2012 11:16

Vrah

Re: autore dejte si sprchu

Lidi uplatíte 30 korunama, které nemusejí platit u doktora; nejlépe, když ten úplatek jde v posledku z jejich kapes. Představa, že budou volit Gotta, Jágra nebo Evu a Vaška… Brrr!

0/0
9.2.2012 11:45

zberanek

Pro společnost to naopak nemá žádný význam, ale

Přímá volba nemá pro společnost velkého významu, protože prezident nemá tak velké pravomoci. Má to ale přece jen alespoň jednu důležitost, zřejmě nebude zvolen ten, kdo nejméně nevyhovuje politickým stranám. Může tedy být zvolena osobnost, která naopak politickým stranám nepůjde pod nos. Toto je možné pochopitelně jen při rozdělení hlasů 1 (pravice) : 1 (levice).

+1/0
9.2.2012 11:15

Z mechu a pazdeří

U nepřímé volby je nejdůležitější, aby byla tajná

Na rozdíl od vlády, kde hlasování o důvěře je vždy veřejné, tak u prezidentské volby byla volba tajná, krom pár výjimek krátce po revoluci. Důvodem prý byla větší demokratičnost. Tj. zvolení poslanci nechtěli vyložit karty, jak kdo volí. Případně něco říkali, ale jak volili skutečně, to jim člověk mohl leda věřit.

Prezidentské volby u nás nemají zas tak slavnou tradici. Masaryk měl svůj kult, poslanci ho volit v podstatě museli, pokud by volili občané, nevím jak by to fungovalo. Pak zvolili Beneše - protože tak Masaryk určil. První republika mi tedy není vzorem ani ty volby potom - zejména volba Beneše po válce.

Komunističtí prezidenti, těm volba parlamentem taky lépe vyhovovala. Chybí mi tu tradice, na kterou by stálo za to navazovat. Volba Havla po revoluci - jednomyslná, volili i komunisti, ta byla dobré v té době. Pak ale by byla vhodná už volba lidmi přímo.

0/0
9.2.2012 11:08

Z mechu a pazdeří

Re: U nepřímé volby je nejdůležitější, aby byla tajná

Volby po Havlovi - dle mého názoru - byly velmi nedůstojné. Opakování, prostě volme tak dlouho, dokud ho neprotlačíme. Co na tom, že v X kolech to neprošlo. Zákulisní vyjednávání a obchody, podbízení se kandidátů partajím vč. komunistické. To se mi docela ekluje. Nevadí mi, když se prezident bude podbízet lidem - to jsou voliči. Ale podbízet se partajím a jejich zájmům, to mi vadí.

Já si nemyslím, že lidi si zvolí špatně. Zvolí si, jak budou chtít - o tom je demokracie. I špatná volba je lepší než volba žádná, kdy za voliče rozhoduje někdo jiný.

0/0
9.2.2012 11:11

Neznám špinavé peníze

Re: U nepřímé volby je nejdůležitější, aby byla tajná

I volby Havla byly značně nedůstojné. V té první ho zvolili komunisté a přísahal na komunistickou ústavu a v té další nechal "demokraticky" zavřít Sládka a paní Dáša si zapískala na prsty ...

0/0
9.2.2012 11:27

Lukáš Pecha

Jenom kecy.

Proč to nezkusit jinak? Lidi nevěří v parlamentní demokracii, chtějí volit sami. Občané by měli mít právo nejen volit, ale i odvolávat. Vše ostatní je špatně.

+2/0
9.2.2012 11:05

josefbad

Re: Jenom kecy.

Neveri parlamentu, ale pritom si ho voli. Tak proc nezvoli nekoho, komu budou moci verit? A to si ti stejni lide mysli, ze u prezidenta na tom budou lepe?

0/0
9.2.2012 11:07

Gašpo_3

Re: Jenom kecy.

Pretože systém im nedáva možnosť zvoliť niekoho, komu sa veriť dá. Samotná existencia politických strán stojí a padá na korupcii. Okradne sa daňový poplatník, peniaze sa formou "výhodnej" zakázky presunú sponzorovi a sponzor 10-15% zo zisku presunie do straníckej pokladne. Takto začne fungovať každá strana, ktorá zapadne do systému. Partaj nie je úzky klub morálne čistých. S volebným úspechom prídu príležitosti a za nimi sa naťahajú patričné existencie.

Rozumný krok by bol zrušenie politických strán, resp. postavenie ich na úroveň obyčajného záujmového spolku. Voliť osobnosti podľa vzdelania a praxe s trestnou i majetkovou zodpovednosťou a odvolateľnosťou.

V súčasne nastavenom systéme nie je šanca na zmenu, zostáva spoliehať len na kolaps systému, ktorý je vďaka financiám a ekonomike na obzore.

0/0
9.2.2012 11:17

josefbad

Re: Jenom kecy.

Ok, vidim slovenstinu, na Slovensku byl jeden krasny priklad. Prvni prezident, zvoleny primou volbou, Rudolf Schuster, dlouholety clen komunisticke strany a clovek, ktery mel vyznamne funkce v normalizovane CSSR. Pekna ukazka toho, koho lze zvolit v primych prezidentskych volbach. To je tedy vyhra!

0/0
9.2.2012 11:56

Gašpo_3

Re: Jenom kecy.

Ja síce na Slovensku nežijem, ale pokiaľ si ho ľudia zvolili...

Ostatne vyjadril som sa v komentári nižšie.;-)

0/0
9.2.2012 12:00

abire

Re: Jenom kecy.

Nemají na výběr. Snad jen volit podle programu, který politické strany nakonec stejně nesplní. U prezidenta, je alespoň trocha naděje, že alespoň jeden kandidát  bude konečně po delší době slušný člověk.:-)

0/0
9.2.2012 11:23

Gašpo_3

Pán Joch myslím že strieľate vedľa.

Priama voľba určite nie je príležitosť pre zmenu politiky. Prezident je pre takýto účel príliš bezvýznamná postavička. Z tohoto dovodu tá priama voľba vobec prešla.

Ľudia si ale zaslúžia aspoň možnosť vybrať si reprezentanta. Bude to taký lakmusový papierik úrovne národa. Je celkom možné, že výsledok bude desivý, ale bude reprezentačný.

Vy pravdepodobne začínate trpieť skleníkovým efektom ako ste zapadol do našej samozvanej "aristokracie". Lůza nemá do toho čo kecať. Zeman povedal, že 30% národa tvoria naprostý dementi. Drsné ale pravdivé. Vy ste presvedčený o tom, že politická garnitúra je mimo túto tretinu a preto má právo, či priamo morálnu povinnosť držať veškeré rozhodovanie v svojich rukách.

Ja si dovolím Vaše presvedčenie spochybniť a dovolím si dokonca tvrdiť, že medzi politikmi je to percento vyššie.:-P

+3/0
9.2.2012 11:00

georgino

Co je to platné,

oběť lidem, která zastíní jiné problémy, které by jak Parlament, tak Senát měl řešit. O kvalitě presidenta lze již předem pochybovat, přečtu-li si seznam potenciálních kandidátů. Přiznám se ale bez mučení, že bych nedokázal jmenovat jediného kandidáta, kterého bych si mohl v tomto úřadě představit. Možná, což nejde, bych viděl třetí mandát V.  Klause, nemám ho rád, ale je to člověk s jasnými názory, který říká i to, co nechceme slyšet. Budeme tohoto rozhodnutí v budoucnu litovat.

+1/0
9.2.2012 10:55

tantemici

Re: Co je to platné,

Naprostý souhlas georgino - do posledního písmene.

0/0
9.2.2012 13:37

josefbad

prima volba & referendum (a koneckoncu i volby)

Prima volba i referendum maji jednu podstatnou nevyhodu. Tou je, ze neinformovana a medii zblbla vetsina, bude rozhodovat o necem, cemu vubec nerozumi, a rozhodovat se podle kriterii, ktera jsou naprosta hloupa, protoze s volbou nemaji pranic spolecneho. Takze casto bude rozhodovat, jak kandidat vypada a jak silna medialni skupina za nim stoji. Zkuste se zamyslet, jak by to vypadalo s Vaclavem Havlem. Byl by zvolen v roce 1989 v primem hlasovani? Ten clovek, ktery mel problemy s vyjadrovanim pred kamerou, s tim svym ehm, hm, atd.? Nebo by vyhral clovek, ktery je na verejna vystoupeni zvykly, ale ma v hlave vymeteno?

0/0
9.2.2012 10:53

Z mechu a pazdeří

Re: prima volba & referendum (a koneckoncu i volby)

Takže Vás shrnu. Ne přímé volbě, protože lidi jsou hloupí a zvolili by špatně. Radši ať za ně to rozhodne někdo jiný.

0/0
9.2.2012 11:12

josefbad

Re: prima volba & referendum (a koneckoncu i volby)

jeste bych pridal: nekdo, koho si zvolili.

Mimochodem: ani v USA neni prima volba. Lide si voli ve skutecnosti volitele a, svete div se, ti nejsou vazani nicim k tomu, aby volili toho prezidenta, ktereho jejich volici chteji. A v minulosti se tak i stalo, ze volitel volil jineho kandidata, nez k jakemu dostal mandat.

0/0
9.2.2012 11:17

Z mechu a pazdeří

Re: prima volba & referendum (a koneckoncu i volby)

O USA jsem nepsal, ale fakticky tam přímá volba je. Volitelé nejsou voleni k ničemu jinému, než aby odvolili prezidenta. Neplatí je nikdo po celé volební období. Že by volitel volil jinak, to je moc velká výjimka. Ale USA jsou něco jiného než my. Je to federace 50 států (nebo o jeden více?), jde o to zohlednit jak zastoupení státu, tak proporcionální počet občanů. Volby tam nefungují tak, že by se vzaly všichni občané dohromady a ty přímo zvolili. Záleží, v kterém státě volíte.

U nás ale nikdo neuvažuje o volitelích, ale o přímé volbě všemi občany, bez zohlednění kraje. Celá republika bude zde jedním volebním krajem, chápu-li dobře.

0/0
9.2.2012 12:42

Chytry.Levicak

Re: prima volba & referendum (a koneckoncu i volby)

hlavně,že vy rozumíte úplně všemu

0/0
9.2.2012 11:17

josefbad

Re: prima volba & referendum (a koneckoncu i volby)

kdyz nemam protiargument, tak napadnu diskutujiciho, vyborne!

0/0
9.2.2012 11:53

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz